Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet om man kan gi vallergan til 7 mnd gamel baby.'Er jo egentlig allergi medisin men brukes også som sovemedisin. Mor og far har så underskudd på søvn. Sliter med lille om nattene. er våken opptil 10 hanger. Holder på å bli sprø å har prøvd ALT!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 ville snakka med legen først!! uansett!!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Vallergan anbefales ikke til barn under 2 år, og er en reseptbelagt sovemedisin. Generelt skal man aldri bruke medikamenter som ikke er foreskrevet til en selv, og jeg ville aldri gitt et medikament till barnet mitt som ikke var foreskrevet til det. Et lite tips når det gjelder medikamenter er å sjekke www.felleskatalogen.no, der finner man en del info om de aller fleste medikamenter som finnes i Norge, selv om alt som står der ikke er forståelig for alle og en hver.
Leandermamma Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Vallergan gies til barn under 2 år også. Vi har snakket med lege, psykolog og helsesøster om det. Men vi valgte å prøve alternativ behandling før medisinering, og nå etter 2 behandlinger med fotsoneterapi sover Leander MYE bedre enn han noen sinne har gjordt. Han våknet på sitt verste hver eneste time hele natten. Første natten etter behandling sov han sammenhengende fra 1920 til 0230. Barn er forskjellige, men det er absolutt verdt ett forsøk!!!!!!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk vallergan da jeg var 4 pga eksem og ingen full nattesøvn fra fødsel av. For et par år siden tok jeg vallergan igjen fordi eksem ble så ille at jeg ikke sov særlig på flere mnd. Vil bare si en ting : jeg følte meg helt for jævlig dagen etter. Var som å være bilsyk. Helt forferdelig. Bare så det er sagt, men for all del lykke til.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Er du GAL!! Må da ikke finne på å gi ungen tabeletter uten å hatt en prat m legen først...Jeg er rystet! Tok en slik tabelett en gang etter fødselen pga utslett. Sov i 24 timer,sambo klarte ikke vekke meg og måtte legge mini inntill puppen. Blir redd på vegne av ungen når du overhode overveier dette! Skjønner at du er sliten,m finnes avlastningsordninger hvis man snakker m HS. Gjør d i stede for å dope barnet ditt,d er ikke bra for utviklingen til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå