mine små alver... Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 http://www.dagbladet.no/dinside/2008/01/14/523812.html
rairai Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 dette er slikt jeg ikke har lyst til å vite om engang. håper for guds skyld ingen nordmenn er så dumme at de benytter seg av tilbudet...tenk på hvor store disse babyene er...huff og huff
Fullrulle86 Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 vanvittig. jeg tenker bare på at i uke 18 kjente jeg liv og var på UL... huff.. kunne aldri drept babyen min uansett uke jeg da... Syns 12 uker er en greit grense for de som ønsker det. Viss en ikke har bestemt seg innen uke 12, kan det være det samme mener jeg. Å finner en det ut senere enn uke 12 går det an å søke i norge. Tror at tilbud om abort fram til uke18 bare vil gjøre at folk utsetter avgjørelsen.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Eg mistet Noah i en ma i uke 17 og det blir helt fulstendig feil at folk skal kunne ta abort når de er så langt på vei. Det er jo en baby de har i magen! Med 5 fingre, 5 tær og nese osv!!!! Syns det er sykt at de får gjøre det i andre land!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg syns abortgrensen burde vært flyttet til maks 10 uker.. jeg har vært på ul i uke 11.. og så en liten baby der... med 5 fingre på en hånd.. ansikt... masse liv...Ville aldri tatt abort... er i mot abort.. (bortsett fra i spesielle tilfeller ved ekstrem lav alder og voldtekt)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Jeg synes at grensen for abort er alt for høy i Norge og så skal en i tilegg få drepe barnet sitt helt opp til uke 18.En må huske på det at alt i uke 8 er alt ferdig dannet hos det lille barnet,ting skal bare vokse og modnes fra da av og så skal en fjerne det.Greit det er ikke levedyktig enda,utenfor mors liv,men at det er en baby er det ingen tvil om. Jeg er nå i uke ti og jeg har kjent liv,sist kjente jeg ikke liv før i uke 11,første gang husker jeg faktisk ikke når jeg kjente liv første gang. Syns det er forferdelig at noen i det hele tatt vil drepe barnet sitt så sent som i uke 18.Har liksom ikke helt forståelse for abort i det hele tatt,bortsett fra i enekelte tilfeller da.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Nei huff og huff. Dette var grusomt å lese :-( Mistet lille gutten min i uke 17 og fødte han, fikk holde han og han var et nydelig lite menneske, så tanken på at noen faktisk VIL gjøre noe slikt gjør at jeg begynner å lure på hva som skal skje med denne verdenen :-S
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Det er ingenting magisk som skjer ved 12 uker heller...Bare til opplysning. Kan helt ærlig ikke skjønne hvorfor det er greit å gjøre det før 12te uke men ikke mellom 12 og 18? Det er ved ca 23 uker den sannsynlige grensen mellom liv og død går..
CB-BabyBoy Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 De som evt går til det skrittet å gjøre noe slikt på et sånt tidspunkt, har nok fra før av - jeg har ingen rett til å si at de dreper barnet sitt eller dømme de på noen som helst måte. Det er ingen bombe at KrF reagerer på dette, men som mange kommenterer på dagbladet artikkelen er nettopp at de vil nekte nordmenn å reise/utføre dette. Akkurat som prestene i Irland det der - sorry men jeg eier ikke en krone respekt for KrF - makan til drittparti skal man lete lenge etter. Nestekjærligheten gjelder kun for en spesifikk gruppe som er godkjent i deres øyne. Alle andre kan dømmes nord og ned, de går vel på 1 klasse billett til grillen uansett hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå