Duracellgirl*prøver* Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hvordan er måltidene til deres barn? Hva spiser de. Hvor mye spiser de? Når spiser de? Bare lurer fordi jeg har bare gitt nan frem til nå (grøt på kvelden da..) Idag begynnte jeg smått med grønnsakspure til middag,men lurer på om dere gir kokt vann eller melk etterpå?? Husker ikke hvordan jeg gjorde det med min eldste heller.. irriterende.. hehe.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hey Duracellgirl!! Vet ikke om du husker meg fra bim jeg, men vi hadde iallefall termin i nærheten av hverandre JEg gir min snuppe som er 5mnd og 1 uke nå, : Maisgrøt kl 12 med kokt vann og litt fruktpure Så får hun pupp i 16tiden Maisgrøt med mme til kvelds. Ellers så får hun pupp i løpet av dagen selvfølgelig, så har hun også en babyfeeder med banan i som hun elsker å sutte på Går det med deg ellers da? Du forsvant plutselig fra hele bim og dib Huser nemlig deg og bobobaby veldig godt
Duracellgirl*prøver* Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Selvfølgelig husker jeg deg snuppa:) Jo jeg har det fint, flyttet og stortrives i ny leilighet. Igår hadde vi en fantastisk dåp (litt forsinket noen mnd pga mammas sykdom og tragiske hendelser) Jeg har ikke tid til så mye nett lengre, det å bli 2 barnsmamma snudde mitt nettbruk drastisk;) Er innom her om jeg lurer på noe,ellers så er jeg på nettby litt oftere og holder kontakt med kjente der. Ang matingen.. jeg tror nok at gutten min vil ha mer mat.. han får: (mme= 210 vann+7 skjeer pulver) mme en gang på natta (3-4 tiden) mme kl 08, mme kl 12, grønnsakspurre og mme kl 16 grøt+ mme kl 19 og da sover han til 3-4 på natten før han vil ha mer mat. Han er en stor gutt, så trenger nok litt mer mat enn gjennomsnittet.. er 8.5 kilo allerede;)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Er ikke 5mnd enda, men har begynt med 1ts grøt om kvelden i mm. (eller mme om ikke jeg får pumpet nok) Og på dagen får hun litt frukt=) elsker det! Begynte forrige uke, og nå er hun oppe i nesten en full eggeglass.... Har også kjøpt den feederen, så snart skal hun få prøve banan...
Duracellgirl*prøver* Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2008 Ok, så da kan jeg nok prøve litt frukt til de mellommåltidene da.. hva slags frukt gir dere? Banan bare eller?
*smula* Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Hva er en babyfeeder? Noen som har en link til nettbutikk? Mini har akkurat rundet 5 mnd, og vi har startet med maisgrøt på kvelden. Han elsker det, så vi jobber oss oppover til full posjon. Ellers får han bare mm. Hvor lenge før de legger seg gir dere kveldsmat? Skal jeg gi mm først og/eller etterpå?
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg putter alt mulig rart oppi den feederen jeg Epler, ananas, pære, brødskalk, mandariner (det likte hun ikke hehe) En feeder er et nett med håndtak på...genialt, jeg kjøpte det på barnevognhuset rudo på strømmen. Duracelllgirl : Kan tenke meg at det er mere hektisk med 2 tasser ja! Har dere kjøpt ny leilighet eller? Når hadde du termin igjen og når fikk du? (ammetåke hehe)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Vi gir fruktgalss med blåbær og eplemos(hipp).Hun elsker det, også hjelper det godt på magen=D Skal begynne med banan nå, har ikke prøvd enda, men virker jo som alle unger elsker det! Gir det når hun våkner i 15-16tiden.
~Milly~ Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Prinsessa vår er strax 5 mnd, og spiser som følger; Får mm en gang om natta, ett sted mellom 03 og 06 08- mm. Da tar jeg henne oppi senga vår og gir henne der. 11- sviskemos + mm. 14- mm 17- mm 19.30- mm + maisgrøt + mme. Blander en flaske NAN (180 ml vann + 6 skjeer). Bruker noe i grøten (er enda ikke oppe i full porsjon), og så får hun resten på flaske etter hun har spist. Etter dette måltidet er det på med pysj, og rett i seng. =)
Mammaaaaaa Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 12 Maisgrøt av 1dl mme 16 Eit halvt middagsglass og fruktmos til dessert og vann 20 ca 200ml mme Resten av dagen får han pupp akkurat når det passer han Prøvde med grøt til kvelds men han sov så dårlig om natta då! Han er ein skikkelig matmoms. Sluker alt han får! :-) Er og 8,5 kg! Stor gutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå