Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Ble litt bekymret ettersom jeg har hatt katt et års tid og testet negativt på toxoplasmose. Er nå 15 uker på vei - hvor stor er risikoen for å bli smittet? Mange gravide som har katt? Har selv innekatt men har holdt meg helt og holdent unna kattetoalettet under svangerskapet. Jeg syns det er skummelt at man ikke får noen indikasjoner underveis på at man kan være smittet...
mine små alver... Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hei jeg testet også negativt og har to katter.Holder meg også unna "doen"men koser masse med begge kattene!! Er visst større sjangs å få toxo av kjøtt og dårlige matvarer har jeg lest.
Mammaen til Turid Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 ifølge jordmor holdt det med litt mer en "normal" hygiene, og at en brukte evt. hansker med kattetoalettet.. (jeg bruker perler, istedenfor sand, den skitftes ut ca. hver 3-4 uke med innekatt..) nå er jo pusen vår ute omtrent hele tida, og har brukt kassen ca. 4-5 ganger den siste mnden.. jordmor sa også at en omtrent må slikke katten bak for å få toxo..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Trodde det verste var avføring fra kattunger jeg. Ikke det at man skal være uforsiktig med vosne katter, men har hørt det verste var fra de små. Ikke sikker altså. Men jeg har ikke hørt noe fra legen min om noen resultater jeg. Betyr det bare at alt er bra?
mine små alver... Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 he he æsj...da går det nok bra,jeg har iallefall ikke for vane og sleike katta mi, Verken foran eller bak=)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 1% av Norges katter smitter Toxo... Dvs, har du ikke blitt smittet av katten din det året du har hatt den, kommer du ikke til å bli smittet heller. Katten har nok ikke smitten i seg. Det å bli smittet av katter er ikke normalt i det heletatt. Normalt om man bir smittet er det fra grønnsaker og salat importert fra utlanded, sør Europa. Også kjøtt er en kilde, da helst lammekjøt. Men katter er på ingen måte den normale smittekilde!
-lucy- Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 samme med meg, var så sikker jeg skulle være immun og koser masse med våre 2 katter. men legen min så at i sitt lange legeliv hadde hun bare opplevd 1 gang at noen var blitt smittet i løpet av svangerskapet, og det hadde gått helt fint! hilsen katteelsker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå