Gå til innhold

Er det vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler dere kobber eller hormon? Bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente ikke noe mer enn ved en vanlig gu :-)

Har heller ikke hatt noen andre bivirkninger enn at jeg har hatt kraftigere og lengre mens de første gangene, men det avtar visst etter hvert (siste gangen var mye mer sparsommelig enn de første etter innsettelsen).

Husker faktisk ikke hva jeg fikk satt inn :-S så jeg må høre etter engang jeg husker det i kontortida deres.

Skrevet

Jeg syns det gjor litt vondt. Har kobber, og kraftige blødninger. men greit å slippe hormoner synes jeg!

Skrevet

Syns heller det var en mer kvalmende følelse å sette inn kobber spiralen.

Men nå er den tatt ut, endelig. Blødde konstant i 2 mnd.

Skrevet

Jeg besvimte for det var så vondt, men har jeg bakovervendt livmor eller hva det heter:) Ikke meningen det skulle gjøre så vondt sa gynekologen. Hadde en del smerter når jeg hadde den også så måtte bare ta den ut. Er nok veldig individuelt. Har hørt om de som ikke kjenner noe også.

Skrevet

Nei. Jeg har nå min tredje kobberspiral, og det har ikke gjort vondt noen av gangene.

Tåler du p-piller? Gjør du det, kan du velge, Tåler du ikke p-piller, så må du bruke kobberspiral. Noen får sterkere menstruasjonssmerter og lengre blødninger, noen får enkelte småblødninger innimellom. Selv er jeg ikke plaget av noen av delene.

Skrevet

Ikke for å skremme da. Men jeg syns det var kjempevondt. Men mye av grunnen var at bekkenbunnen min var helt "kake" etter fødselen så det var helt jævlig å få den åpnesaken der. Så nå sitter den til den dette ut, for det vil jeg ikke en gang til. hehehe ;)

Men det kommer nok litt an på hvor du gjør det og, kanskje? Jeg gjorde det på sykehuset og da renset hun legen og sånn også. Og det var ikke så digg det heller.

Men det går helt sikkert fint.

Kobber, forresten.

Skrevet

hei tuva's mamma!

jeg har hormonspiral og stortrives med det. fikk satt den inn litt over 4 mnd'er etter fødselen. jeg kunne ikke gå på p-piller pga komplikasjoner etter fødselen.

kjente bare LITT mer ubehag enn hva jeg hadde gjort før ved vanlig gu da legen satt den inn. fikk mensensmerter bare noen minutter etter. da fikk jeg en paracet og det ble bedre. hadde lite men konstant bødning de første 2-3 ukene, så avtok det og etter ca 2 mnd'er sluttet det helt å blø.

jeg har ikke fått mensen igjen, men jeg ammer jo fortsatt da (etter forrige fødsel brukte jeg ikke hormonspiral og da kom mensen med en gang jeg sluttet å amme). håper på at jeg ikke får mensen igjen før jeg bestemmer meg for å fjerne spiralen, og den kan jo sitte der i opp til 5 år. :) jeg kjenner ingenting til bivirkninger.

jeg var veldig usikker på hva jeg skulle velge, men jeg er glad for at jeg prøvde det. var ikke helt komfortabel med at det faktsik skulle være en liten "dings" "inni der"... hehe! men det tenker jeg ikke på nå. håper du blir fornøyd med det du måtte velge! :)

Skrevet

Jeg satt in hormonspiral for ca en uke siden - var ikke så veldig vondt å sette den inn - litt ubehagelig bare...men vondt de nærmeste dagene etterpå...mensesmerter.

Skrevet

Jeg har hormonspiral. Det var litt ubehagelig å sette inn, men ikke så mye verre enn vanlig GU. Har mistet menssmertene og har mye mindre blødning enn jeg hadde før. Hadde litt uregelmessigsmåblødninger de første 2-3 månedene, men etter dette har syklusen vært vanlig.e

Skrevet

Jeg skulle sette inn hormonspiral før jul. Legen dyttet på og det var ganske vondt ja. Men så sa hun at hun ikke fikk den helt inn, det måtte være en sammenvoksning der, selv om det var sjelden. Så om et par uker skal jeg til gynekolog å få satt den inn (med bedøvelse sa fastlegen). Kan ikke si annet enn at jeg gruer meg!

Skrevet

jeg har hormonspiral - kjempefornøyd! ikke vondt å sette inn, korte menstruasjoner uten menssmerter. I tillegg viser det seg at hormonspiralen er livmorkreft-forebyggende, og det er jo en bonus:) Fikk tips av jordmor om å ta to ibux to timer før jeg satte den inn, for å unngå smerter og kvalme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...