AO3 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Det hadde jo vært fint hvis vi kunne samlet oss litt i én tråd? Morsomt å høre med andre som er i samme båt. Jeg hadde første pillefrie dag 4. januar, og var ferdig med bortfallsblødningen 10. januar. Så nå prøver vi, og ser hva som skjer! Jeg gikk på Yasmin, hadde gått på det i overkant av ett år før jeg sluttet. Jeg er veldig spent på når tr kommer tilbake - jeg har ganske lange/ustable sykluser til vanlig (altså når jeg ikke er på pillen, selvsagt), så jeg er spent på hva som skjer nå. Huset er *ekstremt* hormonelt for tiden, med en katt som er fødeklar, og en annen katt som har løpetid og syyyyyynger både dag og natt, så jeg håper jeg kanskje kan bli litt "smittet" av alle disse hormonene, slik at jeg også kommer i gang! Hva med dere, jenter?
Nemi:) Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hei:) Jeg sluttet på p-pilla i november som en kjemisk start etter 7 år på p-sprøyta. Fikk en liten blødning med en gang og en lang rar blødning som var ferdig på lørdag.. Altså 6-ukers syklus.. huff.. Men nå er el-tester innkjøpt og klar for å finne el denne perioden. Ganske spent hvordan syklus jeg ender med denne mnd. Masse lykke til til deg og håååper for oss at det klaffe denne mnd!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Jeg sluttet på p-pillen før jul. Vi har ikke gått 100% inn for å bli gravid helt enda. Hopper av i svingen enn så lenge. Litt rart, vi synes det er litt skummelt å prøve på nr .2. hehe:) Vet ikke helt hvorfor men... går seg vel til:) Er kanksje det økomiske og endel annet som spiller inn.. Vi har en gutt på 1,5 år nå Men har sagt at ,om det ikke skjer før,så prøver vi for fullt i april. ;D Da blir det en liten januarbaby=) Blir spennende å se om jeg får tr på besøk nå da... hiihi Lykke til ,jenter;) Håper det klaffer for dere=D
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 heisann:) jeg har også sluttet på p-pillen. slutta midt i desember. så venter i spenning:) skulle hatt mensen for 8 dager siden. tok en test noen dager ette forventet mens-blødning men den var negativ. skal prøve igjen om noen dager:)
J_25 Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 heia.. etter mye frem å tilbake med typen,så har vi bestemt oss for å prøve å få baby:) hadde planer om å begyne ifjor,men gikk ikke på økonomi osv.. men jeg også går på yasmin, og er også nysjerig på hvor lang tid det tar før p-piller er "ute av systemet"? har et barn fra før og hu ble jeg gavid med MENS jeg gikk på p-piller... hehe er over 26 nå så begyner å kjenne at klokka tikker litt, spes siden jeg alltid har sagt at jeg ikke vil ha flere barn etter jeg har fyllt 30år---
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Jeg sluttet på pilla 28. november (yasmin) fikk mensen noen dager etterpå. Etter dette har jeg ikke hatt TR. Begynner å bli litt utålmodig nå. Håper den kommer snart!!!
AO3 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er også veldig spent på når syklusen kommer til å stabilisere seg... Jeg har sluttet på p-piller en gang før, for endel år siden, men jeg husker ikke hvordan kroppen min reagerte da. Jeg føler at jeg blir kjent med kroppen min på nytt, på en måte. Pillene har styrt kroppen min lenge nå, men nå skal kroppen min endelig ta over selv. Får bare håpe den klarer det, da. Lykke til, alle sammen!
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 meg80 -1pp : Arti innlegg med de kattene,hehe:-) Ja haaper du blir smitta ;-) Jeg slutta med p-plaster den 28 desember jeg da. Haaper jeg kan komme hit og skravle for det. P-plaster har jo de samme hormonene som P-piller? Jeg fikk en bloedning den 1 januar. og naa de siste dagene har jeg vaert veldig oem helt nederst i mageregionen. Har vaert litt av og paa med prevansjon de siste aara. Og jeg tror ikke dette er mens symptomer eller EL... Ja vi faar se hva som skjer :-)
AO3 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2008 Du burde nok kvalifisere for denne tråden, synes jeg. Spennende med den magefølelsen (bokstavlig talt) din, da! Jeg føler ikke noe som helst, jeg... alt er som før, bortsett fra at jeg har vært litt irritabel i det siste. Men det kan jo være tilfeldig. Forøvrig hadde vi fødsel her hjemme i går, og alt står bra til med mor og (fire) barn. Hun er litt susete i hodet, den nybakte mammaen, akkurat som forrige gang. Hun klarer ikke helt å bestemme seg for om hun skal være sammen med meg og sambo, eller om hun skal være sammen med ungene sine. Ingen ting blir riktig bra nok, så da krever hun å bli sluppet inn eller ut av badet hvert femte minutt. :/ Jaja, ikke greit å være mamma. Sambo og jeg får også kjørt oss - vi tar det som øving til vi forhåpentligvis får barn, som vi sier til hverandre i veldig tidlige morgentimer. Nå snakker jeg om baby som skriker om natta vs løpetidsmarerittkatt som hyler om natta...!
rytme Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 hahahah artig! jeg slutta på p-pillene i midten av desember og skulle fått mensen igjen ca 9 januar. testa den dagen men fikk negativ. har ennå ikke fått mensen, men trodde det var pga p-pillene. tok en test i dag for å være sikker, og søren var den ikke positiv. den bør ikke være falsk eller noe. sånn kan det gå...!
AO3 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2008 Oj, gratulerer så mye!!! Ja, sånn kan det gå. Får håpe vi andre er like heldige som deg, da! Lykke til videre i graviditeten, kos deg masse!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 gratulerer masse, tror ikke den er falsk, de sier at er den positiv så er den det:) har selv testa meg 3 ganger den her mnd uten hell:( skulle hatt mensen for 9 dager siden men kan være syklusen har endra seg siden jeg slutta på pillene i desember. vet noen noe om dette? har aldri pleid å være forsinka før, men så lenge det ikke slår ut på test kan jeg vel ikke være gravid?
Nemi:) Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Hei mchh. Første syklusen min etter p-pillene var på 6 uker.. Tar litt tid før kroppen stabiliserer seg tror jeg. Får håpe den kommer snart:) Jeg håper ikke min syklus er like lang denne mnd.. Da har jeg ikke el før 30.01 og det er leeeenge til!!!
monebj - 111008 <3 Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Jeg gikk Loette nå, men har brukt Trionetta i mange år tidligere. Slutta med p-piller for to eller tre uker siden, og har vært "aktiv" stort sett siden det Det som er litt rart, er at jeg ikke har fått noen bortfallsblødning, slik jeg har fått tidligere når jeg har glemt en pille eller to. Tr skal komme enten i morgen eller dagen etter, og testen jeg tok i dag morges var negativ. Men snakka med ei venninne i dag som hadde tatt fire negative tester før hun fikk en som var positiv, og når den positive kom så var hun allerede to måneder på vei. Hun sa at hun ble gravid uka etter at hun slutta med pillene. Hvis ingenting har skjedd enda, så skal vi kjøpe en el-test, slik at vi kan være mer sikre neste gang
Gjest ønskebrønnen Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 hei jenter:) nå er det riktignok et år siden jeg slutta med pilla..men vil komme med mine erfaringer likevell:) da jeg sluttet fikk jeg mensen etter ca to uker, neste pp tok det ca 9 uker for mensen kom, så ca 6 uker..så har det forstsatt nedover hvor hver syklus til nå. har en passelig stabil syklus på 30 dager. i den 4pp min fikk jeg ikke mensen, men bare spotting, som varte helt til neste mensen..kjemperart:) skal teste i morgen tidlig, og håper spiren sitter:) lykke til!! håper dere blir gravide fort som svint!
Mixå Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Heisann! jeg slutta med p-ring mandag, og fikk tr fredag. satser på at hun skjønner tegninga og at jeg fortsatt har samme syklus som før:) vi skal prøve for første gang etter tr er borte, og gleder meg veldig mye:) men er det ikke slik at visst du har brukt p-piller, ring, plaster osv at det kan ta veldig lang tid før en blir gravid? jeg håper likevel det sitter på første forsøk iom at min kjære jobber på båt og er hjemme bare annenhver måned.. Kjedelig å vente! Gratulere dere som har fått det til, og sender litt befruktningsstøv til dere andre:)
me84 Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 Hei jeg sluttet på pillen 20 desember -07,men har ikke fått noen blødning etter det,skal ha mensen i slutten av uken så vi får se......er det vanlig å blø når man slutter på pillen? ellers noen forandringer som skjer i kroppen når man slutter på pillen?(har gått på yasmin i min5 år) Jeg har ihvertfall ikke merket noe !
snuppedulla Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Hei hei, jeg sluttet på pillen 1 desember, fikk "sluttblødning" rett etterpå og normal mensen 3 januar så nå har jeg EL idag:D håper håper håper:D lykketil!!
LilleBjella Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 Ser at mange har kommet i normal syklus ganske raskt her, så må bare få en motvekt og fortelle hva som skjedde med meg. Sluttet på p-ringen i mai, og fikk mensen ca seks uker etter. Men så hadde jeg en laaaaang periode hvor ingenting skjedde, og fikk endelig TR igjen i begynnelsen av desember. Så TR igjen bare tre uker etter, og den varte jammen meg i nesten 20 dager!!!! Nettopp ferdig med den med andre ord. Litt forvirra kropp altså. Håper nå at neste mens kommer som den skal, og at vi kan begynne å prøve ordentlig. Har liksom nesten venta et helt år, uten å hatt noen eggløsninger. Frustrerende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå