XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Var de der lenge av gangen? Hvordan gikk det?
___ Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Begge to har begynt rett etter at de fyllte 1 år. etter tilvenning har de nå 7-8 timer i BH hver dag.
♥Snulder Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Mine tre eldste har aldri gått i barnehage... ble passet av bestemor. Mine to yngste begynte i barnehage da de var henholdsvis 2,5 år og 19 mnd. De har begge hatt 100% plasser, men har vel vært der ca 4 dager i uka i snitt, utfra hvor mye jeg har jobbet! Begge mine synes barnehage er helt topp! Jeg har med begge de minste tatt ulønnet permisjon i tillegg til barselpermisjon, derfor har de begynt såpass sent i barnehage:=)
snartmammapåny Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Begynner i bhg nå når han er 10mnd, skal gå hver dag full dag.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Eldste startet da han var 9 mnd., men han var syk så han var ut og inn på sykehuset frem til han var 11 mnd. Han gikk i familiebarnehage først, men de ville ikke ha ansvaret for han. Så han startet i en ny bhg. da han var 11 mnd. Han var fortsatt en del dårlig, men var der vel 7-8 timer når han var der. (da sov han 2 ganger mens han var der.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 hun begynte i august og var da 1,5år,da var hun der fra 10-14.30 hver dag siden jeg ikke jobbet,men nå er det full dag
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jenta vår begynte i barnehage da hun var rett over 2 år, hadde gått ett år hos dagmamma/bestemor før det (jeg begynte å jobbe igjen da hun var 1 år). Brukte MYE kortere tid i tilvenningen til barnehagen (3 dager mot 2 uker) ifht dagmamma, så det lettet veldig. Hun blir som regel levert rett før 8 og hentet innen halv fire, 5 dager i uka. Annenhver fredag har jeg fri og da henter jeg henne tidligere, vasker bare hus og gjør helgehandelen først.
LizzyG Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Jenta mi begynte forrige tirsdag og hun er 10 mnd. Har gått veldig bra hittil. Hadde 2 tilvenningsdager og nå er hun der fra ca 09 til mellom 14 og 15.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Begynte når han var 13 mnd.. Har 80% plass, men varierer hvor mange dager han er der og hvor lenge.. Jobber selv turnus, og ikke alltid hver dag..
Nusseline♀♀♂ Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Eldste begynte når hun var 4 år og mellomste når hun var 3 år. Eldste brukte lang tid på å bli kjent/tilpasse seg og mellomste skled rett inn og få problemer (muligens pga at storesøster var der). Minsten blir 2 år i Mars og har ikke begynt ennå. De går forresten bare 3 dager i uken og etter eldste begynte på skolen så har det blitt korte dager (08.00-13.00/13.45) siden eldste ikke går på sfo.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Han begynte når han var 16 mnd. Tilvenningen brukte vi 3 uker på (litt spesielle omstendigheter) Første halve året var han der ca 6 timer daglig. Nå er han 2, jeg studerer fulltid, og han er der fra 6-9 timer om dagen. Det har gått veldig fint hele tiden
Da HarViTreUnger Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Eldste var 3 mnd - halv dag 5 dager i uken. Yngste full dag 2 dager i uken og halv dag 1 gang - han var 2,5 mnd. Det gikk supert
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Hold dere fast, sønnen min begynnte i barnehage da han var 6 mnd. 6 timer til dagen. Syk i 2 uker etter oppstart og etter det veldig bra!
BettyBoob Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 16,5 mnd gikk strålende! han stortrivdes fra første sekund
trollmamma Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 Dei to eldste var nesten 3 når dei begynte, minste var 2,5 da han begynte. Dei har trivst godt i bhg alle sammen (to eldste går no på skulen.) Dei gjekk to dagar i veka heilt til siste året før skulen, då trappa me opp til 3 dager i veka. Synst det har vore ein super måte å gjere det på, og vil gjerne gjere det sånn om det skulle bli fleire barn og ;-)
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. januar 2008 Tusen takk for mange svar!! Vi bestemte oss for at sønnen vår ikke skule begynne i barnehage før han var 3 år. For da kan han prate eller i hvertfall gjøre seg forstått om det skulle være noe.. Men nå er han 19 mnd og jeg ser han trenger å begynne nå snart. dvs i løpet av året.. Han trenger å være sammen med andre barn og leke.. Har flinke besteforeldre som stiller opp, men som sagt trenger han å leke med barn. Har selv veldig bekkenløsning og får ikke gått så mye turer, eller tatt med ut for å leke og vært ute med han, da jeg ikke får løpt etter han.... Ikke kjenner vi så mange barn på hans alder. Er kun ei og ho går i barnehage og mammaen jobber turnus. Men da er det ikke så ille å begynne i barnehage når man er rundt 2 år da... Håper det går like bra for oss som for dere!!!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 15. januar 2008 Vi tenkte forresten å ha 2 dager i uka, event hos besteforeldre for resten.. Jeg skal bare jobbe 80%...
LegallyBlond Skrevet 15. januar 2008 #20 Skrevet 15. januar 2008 Det anbefales å ha tre dager i uka. Lettere med tilvenning og intergrering og tilhørighet i barnegruppen. Kun to dager i uken er så lite at barnet går glipp av mye og fort faller litt utenfor. Har du muligheten ville jeg heller hatt 3 dager i bhg og fått besteforeldre til å hente tidlig om de har mulighet til det. Ellers er har han det nok helt fint i barnehagen når han er to år, på den alderen er det jo veldig moro å ha jevnaldrene å leke med. Og for å svare på det su spurte om: Min eldste begynte da han var 15 mnd, det blir minstemann også. Skal gå 4-5 dager i uken, men korte dager.
trollmamma Skrevet 15. januar 2008 #21 Skrevet 15. januar 2008 Vell, no har alle mine 3 barn kun gått to dager i veka, og det har aldri vore noko problem med at dei har fallt uttafor. kan jo kanskje stemme på små barn altså 1-2 år, men mine som har begynt seinere enn det har ikkje hatt problemer iallefall. Men til HI, viss han ikkje har mulighet til å leike med andre barn og du har bekkenløsning, synst eg bhg er ein fin mulighet for deg og barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå