Gå til innhold

Når begynte barnet/barna deres i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var de der lenge av gangen?

Hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Begge to har begynt rett etter at de fyllte 1 år. etter tilvenning har de nå 7-8 timer i BH hver dag.

Skrevet

Mine tre eldste har aldri gått i barnehage... ble passet av bestemor.

Mine to yngste begynte i barnehage da de var henholdsvis 2,5 år og 19 mnd. De har begge hatt 100% plasser, men har vel vært der ca 4 dager i uka i snitt, utfra hvor mye jeg har jobbet! Begge mine synes barnehage er helt topp! Jeg har med begge de minste tatt ulønnet permisjon i tillegg til barselpermisjon, derfor har de begynt såpass sent i barnehage:=)

Skrevet

Begynner i bhg nå når han er 10mnd, skal gå hver dag full dag.

Skrevet

Eldste startet da han var 9 mnd., men han var syk så han var ut og inn på sykehuset frem til han var 11 mnd.

Han gikk i familiebarnehage først, men de ville ikke ha ansvaret for han. Så han startet i en ny bhg. da han var 11 mnd.

Han var fortsatt en del dårlig, men var der vel 7-8 timer når han var der. (da sov han 2 ganger mens han var der.

Skrevet

hun begynte i august og var da 1,5år,da var hun der fra 10-14.30 hver dag siden jeg ikke jobbet,men nå er det full dag

Skrevet

Jenta vår begynte i barnehage da hun var rett over 2 år, hadde gått ett år hos dagmamma/bestemor før det (jeg begynte å jobbe igjen da hun var 1 år). Brukte MYE kortere tid i tilvenningen til barnehagen (3 dager mot 2 uker) ifht dagmamma, så det lettet veldig. Hun blir som regel levert rett før 8 og hentet innen halv fire, 5 dager i uka. Annenhver fredag har jeg fri og da henter jeg henne tidligere, vasker bare hus og gjør helgehandelen først.

Skrevet

Jenta mi begynte forrige tirsdag og hun er 10 mnd. Har gått veldig bra hittil. Hadde 2 tilvenningsdager og nå er hun der fra ca 09 til mellom 14 og 15.

Skrevet

Begynte når han var 13 mnd.. Har 80% plass, men varierer hvor mange dager han er der og hvor lenge.. Jobber selv turnus, og ikke alltid hver dag..

Skrevet

Eldste begynte når hun var 4 år og mellomste når hun var 3 år. Eldste brukte lang tid på å bli kjent/tilpasse seg og mellomste skled rett inn og få problemer (muligens pga at storesøster var der). Minsten blir 2 år i Mars og har ikke begynt ennå. De går forresten bare 3 dager i uken og etter eldste begynte på skolen så har det blitt korte dager (08.00-13.00/13.45) siden eldste ikke går på sfo.

Skrevet

Han begynte når han var 16 mnd. Tilvenningen brukte vi 3 uker på (litt spesielle omstendigheter) Første halve året var han der ca 6 timer daglig. Nå er han 2, jeg studerer fulltid, og han er der fra 6-9 timer om dagen.

Det har gått veldig fint hele tiden :)

Skrevet

Eldste var 3 mnd - halv dag 5 dager i uken.

Yngste full dag 2 dager i uken og halv dag 1 gang - han var 2,5 mnd.

Det gikk supert :)

Skrevet

Hold dere fast, sønnen min begynnte i barnehage da han var 6 mnd.

6 timer til dagen.

Syk i 2 uker etter oppstart og etter det veldig bra!

Skrevet

16,5 mnd :) gikk strålende! han stortrivdes fra første sekund :)

Skrevet

Dei to eldste var nesten 3 når dei begynte, minste var 2,5 da han begynte.

Dei har trivst godt i bhg alle sammen (to eldste går no på skulen.)

Dei gjekk to dagar i veka heilt til siste året før skulen, då trappa me opp til 3 dager i veka.

Synst det har vore ein super måte å gjere det på, og vil gjerne gjere det sånn om det skulle bli fleire barn og ;-)

Skrevet

Tusen takk for mange svar!!

Vi bestemte oss for at sønnen vår ikke skule begynne i barnehage før han var 3 år. For da kan han prate eller i hvertfall gjøre seg forstått om det skulle være noe..

Men nå er han 19 mnd og jeg ser han trenger å begynne nå snart. dvs i løpet av året.. Han trenger å være sammen med andre barn og leke..

Har flinke besteforeldre som stiller opp, men som sagt trenger han å leke med barn. Har selv veldig bekkenløsning og får ikke gått så mye turer, eller tatt med ut for å leke og vært ute med han, da jeg ikke får løpt etter han....

Ikke kjenner vi så mange barn på hans alder. Er kun ei og ho går i barnehage og mammaen jobber turnus.

Men da er det ikke så ille å begynne i barnehage når man er rundt 2 år da...

Håper det går like bra for oss som for dere!!!

Skrevet

Vi tenkte forresten å ha 2 dager i uka, event hos besteforeldre for resten.. Jeg skal bare jobbe 80%...

Skrevet

Det anbefales å ha tre dager i uka.

Lettere med tilvenning og intergrering og tilhørighet i barnegruppen. Kun to dager i uken er så lite at barnet går glipp av mye og fort faller litt utenfor. Har du muligheten ville jeg heller hatt 3 dager i bhg og fått besteforeldre til å hente tidlig om de har mulighet til det.

Ellers er har han det nok helt fint i barnehagen når han er to år, på den alderen er det jo veldig moro å ha jevnaldrene å leke med.

Og for å svare på det su spurte om: Min eldste begynte da han var 15 mnd, det blir minstemann også. Skal gå 4-5 dager i uken, men korte dager.

Skrevet

Vell, no har alle mine 3 barn kun gått to dager i veka, og det har aldri vore noko problem med at dei har fallt uttafor.

kan jo kanskje stemme på små barn altså 1-2 år, men mine som har begynt seinere enn det har ikkje hatt problemer iallefall.

Men til HI, viss han ikkje har mulighet til å leike med andre barn og du har bekkenløsning, synst eg bhg er ein fin mulighet for deg og barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...