Gå til innhold

jeg lurer på en ting....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis Kevin våkner kl 08, og han orker å være oppe ca 1,5-2 timer mellom hver dupp, ha sover ca 45 min hver gang, og legger seg for natta kl 19.30.... det funker jo ikke?

første dupp 09.30-10.15, neste dupp 12.15-13.00 og siste dupp 14.30-15.30.

Da blir det jo alt for lenge til natta.

har lyst å innføre faste rutiner... men skjønner ikke åssen jeg skal løse dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Blir ofte lang våkentid på ettermiddagen og kvelden her.

Skrevet

vi har rett og slett innfört en dupp til i 17-17.30 tida..prövde dette her med at de ikke bör sove etter kl 16 men det ble bare tull..han var stuptrött i 18.30 tiden og sovnet fort men en halvtime etter så var han lysvåken og da måtte vi fly inn og ut av soverommet mangeeee ganger og det tok opptil 2,5 timer för han sovna igjen..

han er som din baby våken 1,5 - 2 timer för han sover en dupp på ca 30-45min..

men vi har ennå ikke helt 100% klare rutiner, det kan variere fra dag til dag hvor mye og hvor ofte han sover..han er 5 mnd..

men syns at denne siste duppen vi har innfört fungerer hos oss, han sovner för kl 21 iallefall..

Skrevet

en liten dupp til og så forskyver du leggetiden til 20.30?

her sørger jeg for at snuppa ikke sover etter 16.30 senest..helst 16..så legger jeg henne 20..men hun er over 6 mnd og er lettere å holde henne våken litt selv om hun er trøtt..vet ikke kor gammel din er??

Skrevet

Mente at han tar kvelden för kl.21 hver kveld så selv om han får en sen dupp på ettermiddagen så er han ikke oppe sent på natta.. :)

Anonym 15.21

Skrevet

han er 6 mnd om 1 uke....

Skrevet

Prøv med en liten dupp senere på dagen.

Slik ser vår dag ut:

våkner mellom 08.00-08.30 får mme

sover 10.00 - 11.00

får grøt og mme11.30 - 12.00

sover ute i vogna fra ca kl 13.00 til 15.30

15.30-16.00 får fruktmos og mme

Siste duppen 17.30- 18.oo hvor han sover en liten halvtime.

Kveldsstell og grøt kl 20.15, og legger seg kl 21.00.

sover hele natten. Han er 5 mnd.

Skrevet

..eller prøv å "forsink" øktene gjennom dagen? Første dupp en halvtime senere, og andre dup tilsvarende mye senere - og da blir jo også tredje soveøkt litt senere...?

Lillegutt (6 mnd) her en ingen sovegutt, og vi har bare 2 soverunder på dagen...

Han sover rundt 11-13 (en økt på 1-2 timer når vi triller) og en liten halvtime-time fra ca. kl.15 .

Og kvelden starter kl.18.30-19.00 - da er han trøtt og klar for senga! (sover som regel da frem til 24-01, enten smokk eller pupp (!) og sover videre til 05-06 for ny pupp. Vi står opp ca 07.30 - da vil han ikke sove lenger...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...