Gå til innhold

Løfter barnet ditt hode og bryst når det ligger på mage?


Vektbaby, prinsesse 07 + spire

Anbefalte innlegg

Jenta mi er litt 15 uker og sliter med å klare å løfte hode og bryst helt opp når hun ligger på mage. Jeg prøver å legge henne mye på magen, men enten kaver hun veldig med å få det til, eller hun bare ligger der å slapper av. Prøver med leker ol for å fange interessen men det hjelper ikke mye.. Lurer på om jeg må kontakte fysoiterapaut snart.. Er det noen som har erfaring kanskje? Er redd hun er litt stiv i nakke, Ellers er hun sterk som andre babyer på 3 mnder. Sover godt om natten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi gjør det, de siste par dagene har hun rullet fra magen til ryggen også! Men er ikke sikker på om det har vært så veldig bevist, hun har nok fått litt hjelpe av tyngdekraften.. : )

Jeg synes ikke du skal stresse. Min var eneste på barselgruppa som holdt seg noe særlig oppe da vi var på 3 mnd-kontroll og helsesøster mente ikke at de andre var sent ute.

Det er nok ikke lenge til prinsessa di gjør det samme, for min gikk det veldig kort fra hun syntes det var kjedelig å ligge på magen til hun plutselig fikk dreisen på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å legge henne på magen uten bleie?

Jeg fikk helt sjokk da jeg så hvor flink snuppa var uten bleien på. Ellers har hun bare kavet og begynt å skrike etter ett minutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han begynte med det forrige helg, var da nesten 13 uker. Var baaare sutrete før han fikk det til, men pappan la seg foran han med ansiktet mot om du skjønner, og sang og lekte litt, da ble det plutselig litt morsommere :) Nå har han tålmodighet til å ligge mye lengre på magen, når han greier å løfte opp så han får sett litt rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla løfter hodet og halvveis bryst, men er ikke SÅ glad i å ligge på magen. HUn er ivrig i begynnelsen, men så legger hun hodet ned og sutrer. Hun er "bare" 11uker da, så blir vel bedre etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bereoligende ord og gode tips. Skal prøve uten bleie. ;-)

Er kanskje bare jeg som stresser litt siden jenta vår var den eneste på 3 mnders-kontrollen som ikke fikk det til, og siden HS (selfølgelig) kommenterte det.

 

I dag åpnet jeg en babygym vi fikk til jul. Fikk to ulike så hadde egentlig tenkt å bytte denne, men jeg syns den såg litt kjekkere ut, og det var den. :-) Hun låg faktisk en liten stund på magen før hun gidde opp. Håper at det ikke er lenge til hun trives å ligge på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snupp er snart 15 uker og løfter hodet veldig godt. men han har værtutrolig sterk i nakken fra 2 ukers alder (!!!!)... På hs har de komentert det hele tiden...

Ikke stress så masse, det kommer etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la hun på babygymmen uten bleie og da fikk hun det mye bedre til! Hun likte det mye bedre, tok tak i lekene rundt seg og rulla til og med rundt på rygg! :-)) Tror vi kommer til å øve oss mye uten bleie fremover. (Og jeg skal slutte å stresse så mye med det.... ;.))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa på 11 uker syns det er ok å ligge på magen noen ganger, andre ganger er det rett og slett bånn i bøtta. kommer an på dagsformen, om det er lenge siden mat, om hun begynner å bl trøtt osv..

om jenta di liker å se seg i speilet, kan du sette et speil forran henne, det hjelper her noen ganger..

sånn babygym er topp, for da har dem noe å se på, ikke bare rett på et teppe o.l..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...