Gå til innhold

Har hun dårlig hørsel...? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er bare 4 uker, men mistenker at hun hører dårlig..

På julaften (da var hun 1 uke gammel) feiret vi med bl.a endel barn i alderen 2-4 år, de løp rundt og hylte mesteparten av kvelden, ofte rundt bagen som vesla lå i, men hun reagerte ikke en eneste gang på lydene.

Jeg kan fint støvsuge 10cm fra henne uten at hun våkner hvis hun sover.

Det hender at hun sovner på skulderen min, da reagerer hun hvis jeg må rope litt høyt e.l, men jeg har prøvd å plystre noen cm fra øret hennes når hun ligger og slapper av med lukkede øyne - ingen reaksjon. Prøvd å plystre henne omtrent inn i øret når hun er våken - ingen reaksjon. Har tilogmed prøvd å nærmest rope henne inn i øret hvis hun ligger med lukkede øyne.. da heller ingen reaksjon :(

De tok hørselstest av alle barna på barsel, og de fant ingenting galt med hørselen hennes. Hun fikk litt dårlig score første gang, men det var fordi hun hadde mye voks i øret, gang nr 2 var helt fin.

Kan jeg stole på den testen?

Er det mulig at hun har fått mye voks i øret igjen?

Eller oppfører hun seg normalt ved at hun noen ganger reagerer på lyder og andre ganger ikke enser dem?

Blir bare så bekymret :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke uroe deg, det trodde jeg med min baby også. Jeg var overbevist at hun hører dårlig, nå som hun er 3 mnd gammel så er jeg overbevist at hun hører veeeeldig godt :) Det er nok helt i orden

Skrevet

jenta mi er 3 uker og 2 dager gammel, og hun har nedsatt hørsel. de tok testen på sykehuset 3 dager på rad uten at hun lyktes. så ble hun sendt på øre/nese/hals, og de greide det heller ikke. de har funnet ut at hun har nedsatt hørsel på begge ører, men høyre er verre en venstre. hvis babyen din gikk igjennom hørselstesten ville jeg nok ikke uroe meg nei. men prat med helsesøster. kanskje de prøver testen på nytt?!

Skrevet

Jeg har 2 hunder og 3 unger i tillegg til min lille skjønning nå. Hundene kan stå å bjeffe rett ved siden av ham når han ligger og sover. Han leer ikke på øyelokket engang. hadde huset fullt lille julaften da sov han som bare det.. Tror de liker at det skjer litt rundt de jeg når de er så små..

Skrevet

Når snuppa mi først sover, så kan du rive huset rundt henne, uten at hun reagerer. Men jeg merker hun skvetter til om ei dør blir slått igjen, eller at hun ligger på fanget mitt og jeg nyser eller hoster. Og støvsugeren sovner hun av. Hun er 10 uker nå, så jeg tror du kan ta det helt med ro :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...