akt80 & Sara Emilie Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 de har satt skattetrekket på 36% istedefor å bruke tabellen! så nå får eg 6600 i OS denne mnd jippi! hun eg pratet med skulle prøve å få refundert det de har trukket for mye.. er jo 2000 kr! typisk at sånt skjer når man trenger de pengene ja! blææ noen som har erfart noe lignende og at de faktisk kan ordne opp i det slik at eg får etterbetalt det de har trukket for mye?
liten og lettmett Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Dette har de mulighet til å rette opp i. Bare send en skriftlig henvendelse der du ber om at feiltrukket skatt utbetales med en gang. Hvorfor har de satt 36 %? Har de brukt del 2 i stedet for del 1 av skattekortet ditt?
akt80 & Sara Emilie Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 virker nesten som de har gjort det ja, og skjønner ikkje helt kordan det kan ha skjedd! normalt kan man bruke fjorårets skattekort i januar og.. hun eg pratet med sende videre om at de måtte rette opp i det... håååper det ordner seg ja!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Men du skal jo bare sende inn del 1 av skattekortet, så det må du huske til neste gang, sånn at ikke det skjer en gang til. Del 2 skal til bi-arbeidsgiver. Og de bruker ikke skattekortet fra i fjor hvis du har sendt inn nytt skattekort. Jeg vet ikke hvordan det er med nav, men hvis lønnskontor gjør feil (det har skjedd noen ganger i Oslo kommune!!), så pleier de å ordne opp mnd etter, på neste utbetaling, men ikke før det. Det er jo litt kjipt, men jeg tror det handler om deres utbetalingssystemer og at det rett og slett ikke går an å ordne det før. Iallefall i kommunen. Utrolig kjipt for deg, men håper det ordner seg!
akt80 & Sara Emilie Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2008 sendte kun inn del og:( vet eg får strøm regning og internett regningen nå denne mnd.. og har totalt panikk for å være blakk:( men ja ordne seg nok.. har lett for å få lett panikk og ja hehe.
alene pappa Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 her i rælingen har sånne ting aldri hvert noe problem. bare går bort til de jeg å snakker. lettere enn tlf, og de ordner opp alt mens jeg venter omtrent. noen ganger kommer det en etterbetaling dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå