Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Føler at jeg er litt sent ute her...har foreløpig ikke kjøpt så mye som en sokk til barnet enda, og er allerede 5 mnd på vei...burde jeg begynne å raske på? Virker som om mange har alt klart maaaange måneder før fødselen...Skal ta meg en tur på lørdag for å begynne å se på vogn og kjøpe en del klær på salg. Vet ikke hva det blir, så alt må jo være litt nøytralt, da...Har fått en del utstyr fra min søster også da, så vi har jo egentlig kommet litt i gang likevel...Hvordan ligger dere an? Alt klart, eller er det flere treginger her som meg??
*Super*Mamman* Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Eneste vi mangler er bilstol. Men pga vi har to små fra før da, så har kjøpt alt utstyret tidligere... Men førstemann begynte jeg ikke å handle før i 8. mnd..
<3Elise070508, Adrian 290909<3 Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 hei=) vi har handlet alle de store tingene(bilsete,barnevogn,seng og stellekommode) vi var på nattåpent før jul og fikk alt for under halv pris. tenkte vi skulle begynne å handle inn alle de små tingene i løpet av uken. synes det er greit å få alt på plass, vet jo aldri hvordan formen blir. også er det såpass mye penger som skal ut at det er greit å fordele innkjøpene over flere lønninger=)
<3Elise070508, Adrian 290909<3 Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 glemte å skrive at eg er i uke26...=)
Mammaen til Turid Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 er 25 på vei, og det eneste som er kommet i hus er noe klær.. er ikke engang begynt på barnerommet, men det skal skje denne mnden.. min samboer må bare innom kontoret på jobb for å hente noen spot'er som skal monteres i taket.. men tenkte vi skulle begynne for alvor i februar/mars...
minnimoi Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er 5 mnd på vei, og har ikke kjøpt en eneste ting.... Bare fått litt klær av familie og venninner. Så jeg er like treig som deg=)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Du trenger ikke stresse med å kjøpe utstyr, men det er jo greit å fordele utgiftene over en litt lengre periode, spesielt hvis du har tenkt å kjøpe alt nytt (men det vet jo ikke jeg da ). Vi har en del liggende fra førstemann, men vet ikke kjønn enda, så vet jo ikke om klærne kan brukes om igjen. Vogn, seng og stellebord har vi jo. Må ha nytt bilsete til småen som kommer, og ellers litt plukk og dilldall Venter til etter ul med å handle iallefall, det nærmer seg nå
mamman t o.a Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 har ikke kjøpt vi,men bestemt alt.... ser på 3 trimester når jeg er ute på snikerunde,at ikke alle der har begynnt også bare slapp av du:)
Tattoomamma Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Har mistet en, så jeg tenker ikke å kjøpe noe som helst før 8 mnd eller så... Da får heller pappa'n ta de tunge innkjøpene, gitt.... ( orker ikke å måtte rydde vekk hvis noe skulle skje) Men det er vel opp til enhver når man vil kjøpe inn? Syns du skal ta det som det passer dere, jeg
prins&prinsesse Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 vi har en sønn på 9 mnd så er ikke lett å arve seng og bilsete osv, det bruker han jo fortsatt, så vi har kjøpt det nytt. har jo stellekomode fra før og venter jente nå så det begynner å¨komme litt rosa inn i huset. både jeg og mann koser oss med dette i ventetiden:-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Det er jo egentlig absolutt ikke noe stress med å kjøpe inn utstyr. Jeg har startet tidlig fordi jeg har spesiell intr for dette. Har jobbet med babyutstyr før og leter rundt på finn for å finne brukt osv. I tillegg mister jeg kanskje inntekten min når den lille kommer så shopper unna alt jeg vil ha nå, så får vi ta sorgene etter som de kommer.. hehe.. Er jo nå vi har penger;) Alt kan jo enkelt kjøpes inn på 2-3 runder i en babybutikk, eller bestilles på nett. Så når man kjøper inn er mer en smakssak spør du meg. Eneste er vogn, dersom du skal ha en spesiell type så kan det ta en mnd tid. Men der har du jo fortsatt god tid. Og denne kan ofte stå og vente i butikk om du vil det også til den lille er ute i verden. Som andre sier er også en av mine grunner til innkjøp nå at formen er super, og at jeg har stor glede av å titte rundt på alt mulig og kjøpe litt etter litt... men til syvende og sist er det jo ikke store kravene en liten baby har heller da. Seng, vogn og klær så er jo behovene dens dekket omtrent..
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er 5 måneder på vei med nr. 2, og har ikke begynt å kjøpe inn noe ennå. Er jo ikke så mye nytt vi trenger, for vi har ei tulle fra før, og mest sannsynlig er dette ei tulle og. Men vi trenger nytt bilsete til babyen og stellebord. Har tenkt å begynne å kikke litt etter det nå. Ellers stresser jeg ikke. Synes det er greit å kjøpe sånne store ting litt i god tid da... Dette koster jo ofte endel penger, og i tillegg kan det hende at det er bestillingsvare, slik at man må vente en stund før man får det. Men klær, håndkler, tepper ol. tenker jeg at det ikke er så stress med. Selv synes jeg jo det er veldig gøy å kikke på sånt, og slå til dersom jeg finner noe jeg liker spesielt godt, men stresser ikke Men når det kun er en måned igjen til termin, synes jeg det er betryggende å ha alt på plass -og ferdigvasket
miba;-> Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 Hei! jeg er i uke 19. Dette er mitt 3 så vi har bla.stellebord,badebalje,og seng fra før. Det eneste jeg har handlet inn er litt babyklær på salg. Og det meste er i rosa og hvitt siden ul viste at vi ventet ei lita tulle. Er jo greit å kunne spare litt penger på salg siden det fort blir dyrt nok. Ellers mangler vi alt annet enda men haster ikke, greit å fordele litt utover synes no jeg.
mamiladi Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Hmm.. Melder meg inn i tregingklubben... Jeg går inn i siste trimester om noen dager, og har ikke så veldig masse utstyr i hus ennå. Kun noen klær og et sånn sauepledd. Vi skal begynne å shoppe utstyr til førstemann i uka nå som kommer :-) Jeg synes ikke det er så lett å bestemme seg for hva vi skal ha, i jungelen av merker og kvalitetstester. Men jeg vet det ordner seg før junior melder sin ankomst :-)
Lykkeli! Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Hei Jeg er nå i uke 19. Jeg begynte å se på vogn forrige uke, og ble helt hekta, hehe. Fant den vognen jeg godt kunne tenkt meg- som tilfeldigvis kommer for salg neste uke; til 2000kr. avslag... Vi vurderer derfor å kjøpe den da... Ellers har jeg vært på salg i dag og kjøpt en masse med søte små gutteklær, i str. 62/68.. Kom hjem med 3 poser klær!! Klarte ikke å la være, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå