**Min nydelige Milla** Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan gå på vanlig p piller (utenom cerazette da) mens man ammer? Har det med at produksjonen blir dårlig, eller at barnet får i seg noe gjennom melken som ikke er bra? Blør og blør på cerazette, dritt lei, vil bytte til den jeg liker aller best igjen Spiral og minipiller er ikke aktuelt..
BettyBoob Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 jenta mi - du går på mini piller....cerazette er ikke p piller, men mini piller. p piller går over i melken, det gjør ikke mini piller. Jeg kastet cerazette i dass, bare blødde hele tiden... så da ble det kondom en stund!
**Min nydelige Milla** Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 mini piller må man jo ta til eksakt samme tid hver dag så og si, og er heller ikke sååå sikker som p piller, men det er cerazette. Rart de på sykehuset kaller det p piller da.. Ikke vet jeg... Ja, det går over i melka, det skjønner jeg, men er det farlig for barnet å få i seg, blir produksjonen nedsatt, eller er de da ikke like sikre? Noen med svar på dette?? Vet det går over i melka...
BettyBoob Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 det er en mellomting, man har litt større slingringsmonn med cerazette, men det er ikke en p pille. cerazette går ogås over i morsmelken, men er så små doser at det ikke er farlig ved terapeutiske doser. babyer skal selvsagt ikke ha hormoner i seg annet enn det de får naturlig fra mors melk. der har du svaret - det går over i melken og derfor skal man ikke ta f.eks trionetta, microgynon, yasmin osv osv som er p piller som går over i melken. overnevnte p piller skal ikke brukes ved amming iflg. felleskatalogen.
BettyBoob Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 cerazette åpvirker ikke melkeproduksjonen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå