Gå til innhold

P-piller og amming.. Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig grunnen til at man ikke kan gå på vanlig p piller (utenom cerazette da) mens man ammer?

Har det med at produksjonen blir dårlig, eller at barnet får i seg noe gjennom melken som ikke er bra?

Blør og blør på cerazette, dritt lei, vil bytte til den jeg liker aller best igjen :)

Spiral og minipiller er ikke aktuelt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi - du går på mini piller....cerazette er ikke p piller, men mini piller. p piller går over i melken, det gjør ikke mini piller. Jeg kastet cerazette i dass, bare blødde hele tiden... så da ble det kondom en stund! :)

Skrevet

mini piller må man jo ta til eksakt samme tid hver dag så og si, og er heller ikke sååå sikker som p piller, men det er cerazette. Rart de på sykehuset kaller det p piller da..

Ikke vet jeg...

Ja, det går over i melka, det skjønner jeg, men er det farlig for barnet å få i seg, blir produksjonen nedsatt, eller er de da ikke like sikre?

Noen med svar på dette??

Vet det går over i melka...

Skrevet

det er en mellomting, man har litt større slingringsmonn med cerazette, men det er ikke en p pille. cerazette går ogås over i morsmelken, men er så små doser at det ikke er farlig ved terapeutiske doser.

babyer skal selvsagt ikke ha hormoner i seg annet enn det de får naturlig fra mors melk. der har du svaret - det går over i melken og derfor skal man ikke ta f.eks trionetta, microgynon, yasmin osv osv som er p piller som går over i melken. overnevnte p piller skal ikke brukes ved amming iflg. felleskatalogen.

Skrevet

cerazette åpvirker ikke melkeproduksjonen...

Skrevet

Okei, takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...