anette_78 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Er det noen gravide fra Skedsmo her? Jeg flytter dit i Februar, og er usikker på hvilken helsestasjon jeg skal bruke. Det finnes jo både på Lillestrøm og Skedsmokorset. Noen som vet hvordan det er med tur-områder på Skedsmo? Noen vann man kan gå rundt? Håper det er et fint sted å være barn:) Er det noen oversikt her inne over hvor folk er fra/bor?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hvor i Skedsmo skal dere bo? Du har jo vann i Lillestrøm du kan gå rundt.Fra mange forskjellige steder.Veldig grei runde med mye flatt terreng. Ellers har jeg ikke så mange forslag.. Du kan jo ringe den helsest som er nærmest der du skal bo,er vel en oversikt på hjemmesiden til kommunen. Det er det hvertfall i Løenskog kommune.
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Skal bo på Holt Vestvollen. Kjenner ingen i området, men synes det virker veldig koselig der hvertfall. Er jo flere barnehager på området og. Hvor bor du? Fant ut at det er Skedsmokorset som er nærmeste helsestasjon. Så da skal jeg dit i mars:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Bodde på Skedsmo tidligere. helsestajonen der er kjempebra=) Supre mennesker som jobber der=) Hvor Skal dere fytte til?(skedsmo er jo relativt stort)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hehehe, så nå at du har jo svart på det. Kjempekoselig tur, å gå fra holt vestvollen til helsestasjonen. Hvor sånn ca på holt vestvollen skal dere bo? Bodde nemlig der selv=)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Der er det jo veldig fint da. Er det bare rekkehus der?Du møter sikkert mange å trille med:-) Er jo veldig greit å gå til Lillestrøm derfra.Du kan også gå rundt Nebben fra Skjetten siden. Jeg bor på Fjellhamar.
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Vi skal bo i Lensmann klevs vei, det er vel på Holt- delen. Trivdes du der? Vet du noe om hvordan barnehagene er? Er det noen fine turområder rundt Holt Vestvollen? Ligger jo veldig tett til E6, men det går kanskje å gå andre veien? Hvor lang til tar det å gå til helsestasjonen? Mye spm her, hehe.
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2008 Vi har kjøpt et lite hus (93 kvm). Tror det er stort sett småhusbebyggelse rundt der vi skal bo, men mye rekkehus i den andre enden kanskje. Hørt at det tar ca 40 min å gå til Lillestrøm. Hva er Nebben? Veldig lite kjent som du skjønner;)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Nebben er den runden du kan gå rundt vannet. Tar vel ikke så mye som 40 min å gå til Lilletsrøm?? Synes det hørtes mye ut.. Tror det er veldig fint å bo der med barn:-)
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2008 Aha. Hvor lang tid tar det å gå rundt vannet? Gleder meg til å prøve ut:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Bodde litt lenger ned, i hesteskoen om du vet hvor den er? Der den store lekeplassen er=) Vi trivdes veldig godt men 80 kvm fordelt på tre etasjer ble for lite for fire personer. Vet ikke hvordan de er der nei, for den aller beste barnehagen de hadde der er blitt nedlagt=( Men den var for barn fra 3 år. Det ligger en vifo barnehage akkurat ved sten-tærud skolen. De skal være bra=)
Evab Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 En gåtur jeg pleide å gå før jeg ble gravid og fikk bekkenløsning var slik: Gikk ned grusveien som ligger i enden av alle boligene, den ligger ved et jorde (og ikke mot motorveien). Denne gikk jeg ned til jeg kom til elva (Kjeller). Gikk langs elva mot ESSO, og så videre langs veien og krysset denne rett før Pronto pizza (god og billig pizza). Videre tar jeg av gangstien og går inn på en grusvei som leder tilbake til Holt Vestvollen. Turen tok akkurat en time for meg, men da gikk jeg uten barnevogn. Tror ikke den tar så mye langre tid med barnevogn, og jeg kommer i alle fall til å gå denne turen når babyen min har kommet ut.... Ser det ikke var så veldig godt forklart, men håper du skjønner noe... Jeg har ikke gått til helsestasjonen noen gang, men vil tippe at du bruker ca 20 min.... kommer litt an på hvor på Holt vestvollen du bor. De er forresten veldig hyggelige på helsestasjonen.
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2008 Så bra med tips, den må jeg teste ut. Sikkert fint å jogge den runden og.Tror jeg må printe ut den forklaringen, hehe. Man får gjerne sine faste runder. Nå bor jeg på Manglerud og der er Østensjøvannet den vanlige runden. Vet du hvor lang tid det tar å gå rundt Nebben? Og hvor lang tid det tar å gå fra Holt til Lillestrøm? Nå gleder jeg meg bare mer og mer til å flytte:) Så kjipt med bekkenløsning da. Hvor langt er du på vei? Er det din første?
Evab Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Hei igjen! Dette er min første ja. Jeg er snart 7 måneder på vei! Begynner å kjenne det nå... Du da? Jeg tenker man bruker 30 minutter å gå til Lillestrøm, men det kommer litt an på både tempo og hvor du bor. Jeg har egentlig aldri vært borte ved Nebben, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Når flytter dere?
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har termin 23.mai, så er 5 mnd nå. Får en gutt, hva med deg? Vi flytter 22.februar, synes januar går fryktelig tregt..Sitter bare og drømmer om baby og hus på jobben, hehe. Bor du på Holt eller Vestvollen delen? Jeg bor på Holt-delen, tror det er ganske nærme den veien nederst på feltet du snakker om.
fjollefrua Skrevet 14. januar 2008 #16 Skrevet 14. januar 2008 bruker ganske lang tid på å gå rundt nebben. du har to muligheter: 1. du kan gå til skjetten mot solvangen, over brua mot nebbursvollen og tilbake mot kjeller og essostasjonen. kan tenke meg du bruker rundt 2 timer. 2. parkere på nebben og gå "hele" runden rundt elva, ca 7 km tenker jeg. da går man mot skjetten og tilbake igjen mot sagdalen og forbi lillestrøm på vei tilbake... Ellers er det mange fine turområder i tæruddalen. er vel et badevann der inne også, bak tærudhallen. http://www.skedsmo.kommune.no/Modules/Default.aspx
Evab Skrevet 14. januar 2008 #17 Skrevet 14. januar 2008 He he.... jeg tror vi fant ut at vi bor sånn midt i mellom Holt og Vestvollen, men er ikke heeelt sikker på hvor grensene går. Vi venter også en gutt. Har termin 23. mars, så jeg er akkurat 2 måneder tidligere ute enn deg.
rosered Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Er ikke så veldig kjent med turområder, men det er jo en fin tur å gå til lillestrøm, eller oppover til brånåsen... Regner med at det tar mer enn 20 minutter å gå til helsestasjonen, tar nok nærmere en halv time, har ikke prøvd da:) Bor forresten rett ved der du skal flytte da... Helt nederst på Holt/Vestvollen ved Rema 1000...
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 14. januar 2008 Morro at det er flere som bor på Holt Vestvollen her:) Ser at du har termin 23.juni, akkurat en måned etter meg! Og evab har 23.mars. Ser dere har prøvd en stund rosered, grattis som gravid:) Hvor lang tid vil du tro det tar å gå inn til Lillestrøm fra der du bor da? Ca en halvtime? Er dere på Facebook forresten? Jeg har meldt meg inn i gruppa "Gravid med termin i 2008". Hadde vært gøy å se profilene deres:)
rosered Skrevet 14. januar 2008 #20 Skrevet 14. januar 2008 Takk takk, ja, tok sin tid å bli gravid... Er litt usikker på det.. tror nok det tar litt mer enn en halv time... Gikk en runde i fjor sommer, det var ikke helt til lillestrøm da og da tror jeg at jeg brukte ca 1 time... Så tar nok 45 minutter å komme helt til "sentrum" i lillestrøm... Har profil på facebook ja, men har ikke så lyst til å legge ut fullt navn her inne...
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #21 Skrevet 14. januar 2008 Skjønner at du ikke vil det, rosered. ser nå at det er BIM-treff i Lillestrøm på onsdag, da kan jeg typisk ikke:( Håper det kommer flere treff der snart.
lille er født:) Skrevet 14. januar 2008 #22 Skrevet 14. januar 2008 Hei! jeg flytta til lillestrøm på sensommeren og er enda ikkje blitt så kjent her, så da er vi i samme båt.. Har termin 10. juni. Virker som om det er fint å bo her med barn, men kjenner ingen som har det enda.. men BIM treff er sikkert lurt:)
anette_78 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #23 Skrevet 14. januar 2008 Bor du i Lillestrøm by, eller utenfor? Sikkert lurt å være med på BIM treff ja, irriterende at jeg ikke kan på onsdag.. Man treffer sikkert flere i barselgruppe da, du går vel kanskje til Lillestrøm helsestasjon? Var usikker på hva som er nærmest for meg, men jeg skal visst til Skedsmokorset helsestasjon. Trives du i Lillestrøm eller? Virker som en koselig, liten by, men har egentlig ikke set så mye av den. Er det noe bra butikker der? Noe shoppingsenter, eller må man til Strømmen? Kommer sikkert til å trene på SATS i Lillestrøm hvertfall.
anette_78 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #24 Skrevet 15. januar 2008 Hei evab, et lite spm om denne runden: Når du kommer ned til elva (Kjeller), må du da ta til venstre eller til høyre for å komme til Esso? Prøver å finne runden nogenlunde på kartet:)
rosered Skrevet 15. januar 2008 #25 Skrevet 15. januar 2008 Det kommer nok flere treff etterhvert:) Synd du ikke kan på onsdag da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå