Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Vet ikke helt om dette hører hjemme her, men.... Hvertfall.... Eksen til sambo har vært skikkelig ekkel og truende i det siste. Helt siden de ble skilt har det vært bråk og tull med henne, og sambo har måttet bytte tlf. nr. mange ganger for å "slippe unna". Men nå som vi har fått barn har hun tatt helt av igjen. Antagelig har det blitt snakk om at snuppa vår er født hos sønnen hennes i julen (sambo har fremdeles kontakt med sønnen hennes) og så er hun kanskje sjalu.... eller noe.... Hun oppsøker, ringer og sender sms til alle rundt oss som hun kan få tak i (for hun har jo ikke noen av våre nr.) og i går kveld hadde en i familien fått en sms hvor hun først skriver at hun skal ha penger for en gammel bil, etc (bare påskudd, det er faktis hun som skylder min sambo penger) også avslutter hun sms med at hun vet hvor vi bor, og at hun ikke kommer til å dukke opp alene.... Jeg vet at det antagelig bare er tomme trusler, men jeg liker det ikke. Så i dag har jeg trukket for stort sett alt av gardiner i 1. etg av huset, har bestemt meg for å se i vindu hvis det ringer på og ikke åpne hvis det ikke er noen jeg kjenner. Jeg har fluttet vogga til barnet bort fra den koselige kroken den sto i i stua fordi jeg synes det var for nære veranddøren.... Uff, jeg merker at jeg beg. å bli paranoid.... Uff, måtte bare få ut litt!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 En ting å gjøre- få tak i disse medlingene ( be dem som har fått dem om ikke å slette før etter dere har vært i kontakt med politiet) og anmeld ! Dette er ikke akseptabel oppførsel og uansett om hun ikke gjør alvor av truslene bør slike ting anmeldes. I mange tilfeller hjelper det også at den som truer vet at politiet er informert , ev at politiet tar en prat med henne. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Ja, vi snakket om det i går.... og den som fikk sms kommer til å ta vare på den til vi har bestemt oss for om vi skal anmelde det eller ikke.... Sambo har også mange sånne sms fra tidligere på et gammelt sim-kort. Hun har holdt på sånn i perioder før.... men da hadde vi ikke barn så vi (jeg) ble ikke så redd av det.... men hun har heller aldri truet med å dukke opp før.... er jo egentlig ikke redd henne.... men hele situasjonen er kjempe ekkel....
Mininni Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Selv om dere ikke egentlig er redd henne som sådan, så er ikke dette oppførsel man skal behøve å finne seg i. Jeg hadde anmeldt henne, og jeg hadde fortsatt å anmelde henne for hver nye påfunn hun gjorde. Den slags form for negativ oppmerksomhet skal dere ikke finne dere i. Spørsmålet er imidlertid om det er fare for at hun kan bli enda verre hvis dere forsøker å ta tak i det, men det er vel mer sannsynlig at hun innser alvorsgraden av det hun gjør hvis dere får politiet på banen.
kajak&Daniel Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Samboeren min har også en gal eks. Hun har også sagt at hun vet hvor jeg bor. Skrev blant annet en melding til samboeren min der hun skrev (tell her to run, cause when i come to her house, it will be a mess)(samboeren snakker engelsk). Jeg har aldri vært redd henne, men etter vi fikk sønnen vår, har jeg som du blitt mer bekymret. Vi har snakket om å anmelde henne, men har ikke fått gjort det ennå. Jeg var hos politiet med den meldingen over her, men da sa de at jeg skulle fortelle henne at om hun gjorde det flere ganger, ble det anmeldt. Og siden det har hun vært så lur, at hun har truet oss på måter som ikke kan bevises så lett. Blant annet muntlig.. Men jeg vil bare ha henne ut av livet mitt, og håper jeg en eller gang klarer det, selv om hun sier at hun skal gjøre alt for å få samboeren min ut av landet(han er ikke norsk). Så gå til politiet! Det er ikke noe særlig for deg å føle deg utrygg i ditt eget hjem!
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Gå til politiet! Om det er sånn som du sier at dette pågår i perioder og at du föler at det er så ubehagelig at du ikke vil åpne döra osv kan du kreve å få ett besöks forbud. Det er noe du kan få på dagen som holder frem til evt rettsak hvor retten fastsetter en dato dette skal fornyes og vare til... *Tro meg, det blir ikke bra av å bare vente..... jeg fikk besöksforbud på dagen da jeg gikk til politiet... lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå