Gå til innhold

Vasker dere dynene føre bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller holde det å lufte dem. Er helt nye (til babyen)

Og hva gjør dere med overmadrassen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lufter, vasker det ikke. Men det gjør ingenting å vaske det :o)

Skrevet

Er vel ikke vits i å vaske dem?? Kan lufte dem litt ja, og du legger jo på dynetrekk og laken.... :o)

Skrevet

Jeg ville ikke vasket det, men er den evige diskusjon her inne. Mange vasker alt- uansett om det er nytt eller brukt!! Det er opp til en selv hva en vil gjøre.

Ting som er nytt: dyne, pute og overmadrass samt andre ting lufter jeg kun. Ser ikke nødvendigheten av det, hvertfall ikke dyner og puter som man har sengetøy utenpå.

Skrevet

det går ann å fryse ting i 2 døgn for å drepe eventuelle bakterier.Har jeg gjort med en del ullklær før bruk. Råd fra nyfødt avd.

Skrevet

jeg gjorde ikke det, kjørte dem igjennom tørketrommelen etter anbefaling.

Skrevet

Vasker ALT nytt jeg. Det er pga sterke kjemikalier i alt nytt, som er veldig allergifremkallende. Gjelder ikke bare det som kommer direkte i kontakt med huden, men gasser forekommer også. Så derfor vasker jeg alt som kan vaskes. Madrasser går jo ikke, så den lufter jeg ved å ta den ut av plasten, og sette den på høykant i senga noen uker.

Skrevet

vasker alt jeg! enten det er nytt eller ikke.. har ikke så mye annet å gjøre i permisjonstiden..:P

Skrevet

Lufter det bare godt. Vakser alle klær og sengetøy, men ikke saueskinnpose, dyne, pute, madrass. Vasket overmadrassen, for den var lett å putte i maskina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...