Gå til innhold

Stelleplass på lite bad vs barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere erfaring med stellematte på vaksemaskin ved siden av vasken på badet. Utrolig praktisk og deilig og varmt. Nå har vi nytt hus og lite bad. Ikke plass på gulvet til stellebord/kommode, eneste mulighet kan være stellebord på badekaret. Men da vil jeg ha vasken/vannet langt ut på v. side, jeg er høyrehendt og ser det blir bra tungvint. Dessuten brukes bad/dusj hver dag. Kan også stelle på barnerommet, med alt innen rekkevidde...men ikke vann og like varmt i rommet... Hva gjør dere med små bad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må vi bruke kjøkkenet. Har stellebord på hjul og kjører bordet til og fra vasken der. Badinga skjer på kjøkkenbordet :o)

Skrevet

Har du mulighet til å kjøpe et stellebord du kan henge på veggen?? vet at mange bruker di når di ikje har plass til vanlig stellebord.... vi har heller ikke stort bad pga boblebadet, men kjøpte et enkelt stellebord på ikea til 200kr.... det er veldig smalt..... tru det heter sniglar eller noe...

Skrevet

Jeg hadde fryktelig lite bad da jeg fikk første barnet så jeg hadde stelleplass på kjøkkenet. Hadde et stellebord med hjul på, og med badekar under stellematta. Det fungerte utmerket og jeg dro bare stellebordet nærmere vasken når jeg skulle stelle vesla. Og så kjøpte jeg en slik dusj til å træ på blandebatteriet, den brukte jeg til å fylle badekaret med, eller dusje babyen når det trengtes.

Skrevet

Vi har et kjempe lite bad.. Er vel 1,20 x 2,50 m, og inne der er det en dusj som dekker mesteparten av badet, et høytsittende vindu og en dør så klart, og en liten benkeseksjon (3 underskap og 1 overskap, med speil og vask) som dekker hele den ene veggen, og litt av døra.. Så ja.. LITE!!!!

Mellom veggen og dusjen gjenstår det ca 35 cm, kjøpte et høyskap på Ikea som var 30 cm bredt å plasserte der, til stelleprodukter, og kluter/håndduker til babyen.

Så kjøpte jeg et sånn klaffbord på Ikea som jeg skal bruke som stellebord, sånn som man kan felle nesten helt inntil veggen, sammenslått så stikker det ca 5 cm ut i rommet, kjøpte noen knagger å skrudde opp på veggen over bordet, for å ha å kunne henge kluter, og div på..

Bordet kommer nok til å være oppe på dagtid, men slås sammen når vi skal bruke dusjen, eller må inn i skapene under vasken, og div..

Syns dette ble en god løsning.

Skrevet

En ting som er litt dumt med å ikke være på badet er at strålen ofte står i taket når en tar av bleia i hvertfall på gutt... Jeg vil hverfall heller ha tiss på baderomsveggen enn på soverom eller kjøkken ;o)

Skrevet

Vi har også lite bad, og vaskemaskinen har tørketrommelen oppå seg:) så her skal vi bruke babyrommet... har kjøpt en liten ovn som skal stå på til alle døgnets tider slik at det er varmt til babyen, og vi har kjøpt vannfat så vi får vasket henne!! Bading kan bli på badet på gulvet i balje:) Håper det ikke blir for mye stress:)

Skrevet

har valgt å ha en stellekommode på barnerommet (hvit høyskap fra ikea), der kan vi ha bleier, håndduker osv. i tillegg har vi kjøpt et stellebord med balje å ha på badekaret når vesla skal bades. håper og tror det vil funke bra!

Skrevet

Jeg har kjøpt stellebord med badekar og hjul. Og det står klart og venter på kjøkkenet:)

Skrevet

Plass til vegghengt?

Skrevet

Vi har lite bad og skråtak over badekaret så for oss ble det veggehengt stellebord. Har bestemt meg for denne modellen fra Brio da den er solid (tåler 75 kg belastning) har masse hyller til alt utstyr man har bruk for. Vi tenker borre i fugene på badet og satser på å legge nye fuger når stellebord skal fjernes.

http://www.brio.net/BRIO_NET/Norge/?url=http:%2f%2fwww.brio.net%2fBRIO_NET%2fNorge%2fFurniture%2fNURSERY+TABLES%2fWall%2fProducts%2fBRIO+Vegga.htm?b=4

Skrevet

Hvor får dere tak i disse stellebordene? Tror virkelig det hadde vært noe for oss :)

Skrevet

Altså disse med hjul og badedel på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...