Gå til innhold

pappa på legebesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor vanlig er det å ha pappaen med på alle legebesøk? ultralyd og når man hører hjertelyden er kjekt for han å være med på... men når det bare er blodtrykk og snakking hos en lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og min sambo har blitt enige om at han skal være med på alle legebesøk.. Uansett om det bare er å ta blodprøver og snakking. Det er godt mulig faren til barnet lurer på noe og, og da er det greit at han og får spurt. I stedenfor at jeg skal fortelle faren masse når jeg kommer hjem igjen. Så vi har det sånn at han er med uansett, og jeg synes det er veldig greit. Kan jo hende han lurer på noe etterhvert som legen snakker. Alt er ikke alltid like lett å forstå. Og jeg føler meg mye mer trygg når han er med. Det er jo tross alt hans barn og, og han vil gjerne være med og følge med på hva som skjer. :)

Skrevet

Min mann har sagt(når eg spurte) at han kunne tenke seg å vere med på kontroller i løpet av svangerskapet.(når vi finner ut at spiren sitter).

For meg er det heilt greit og betryggende å vite på forhånd.

Skrevet

Sist jeg gikk gravid,var min kjære med på alt som skjedde,lege,jm,ul,da jeg var inne å fikk jern,fødselsforberedene kurs,da jeg fikk modningsakupunktur.Ja,det som var med gravidtet og fødsel.Det er like mye hans barn,noe han også føler og vil derfor være med på alt,noe jeg synes er bra.Han var også med på alt som het innkjøp,fra store til små ting.Det viser meg at han er opptatt av barnet og kommer også til å være det etter fødsel.

Han har nå vært med meg på to kontroller og i dag på fødepoliklinniken da vi hadde samtale med genetiker.Han kommer til å følge opp,slik han gjorde sist. Har en bevist pappa i huset.

Skrevet

Her har pappa'n bestemt at han vil være med på de fleste kontrollene hos legen, men at jeg tar jordmoroppfølgingen alene. Og det er helt i orden for meg. Vi får ultralyd hver gang hos legen, og det er jo mest spennende for pappa'n. Også skal han være med på ordinær ultralyd og 3d ultralyd. Han er student og kan ikke miste så inmari mange forelesninger, så da ble dette den beste løsningen for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...