Gå til innhold

Barn og dagsoving, hvor gammel er dem når dem slutter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten her er nettopp blitt 2 år. Han har alltid vært vrang og få i seng.

Barnehagen sliter som bare det med å få han til å sove. Han ligger vist bare og skravler og er i godt humør. En gang har dem gitt opp. På fredag hadde han sovna kl. 12.30 og dem legger seg kl. 11...

Virker det som om han ikke trenger den timen på dagen lengre?

Hva synes dere?

Når sluttet deres barn og sove på dagen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi sluttet å sove på dagtid rett før hun fylte to år.....

Skrevet

Tror det varierer enormt fra barn til barn. Datteren vår er straks 3 og sover som regel 1 - 2 timer på dagen i tilleg til 12 timer om natten. Hun trenger det.

Skrevet

Snakket litt om dette i bhg. og da var det ei på en annen avd. som blandet seg inn og mente det bare var tull og slutte med dagsoving nå. Hun mente jo også at det var tull og kutte på sovingen når jeg sa at 1 time var nok for han. Sliter med å få han i seng om kveldene rett og slett. Ser ikke ut til at han har noe stort behov for søvn egentlig.

Skrevet

hei jobber selv på småbarns avd i barnehage. Noen barn slutter å sove rundt to års alder andre trenger en dupp mye lengre. En må nesten bare se det an. Høres ut som sønnen din er litt ferdig med å sove på dagen da;)

Skrevet

Min eldste sluttet da han var 2,5 år. Du kan jo prøve å kutte og se hvordan det går? Tar gjerne noen dager før han er inne i ny rytme, men det går sikkert fint.

Skrevet

mannen sjekket med ei på jobben som har små barn. Ene barnet henne sluttet når det var rett over 2 år og dem har sagt at sover ikke barnet innen 30 min så trenger det ikke å sove...

Kanskje vi får litt kvelder nå vi også om vi får til dette her? Er så lei av å bruke kveldene på å få lille krapylet til å sove

Skrevet

Tulla mi er 19mnd og av og til sover ho på dagen og andre dagar ikkje. Eg har sagt i bhg at vil ho ikkje sova så trenger dei ikkje gjera nokon stor innsats for å få ho til å sova. Så nokon dagar sover ho og andre dagar ligger ho bare å slappar av. Ho er ikkje noko problem med å få i seng om kvelden uansett om ho har sove el ikkje.

Eg hadde prøva å latt han vera våken for å sjå om det hjalp på dagen sida han tydeligvis ikkje er så interesert i å sova, kan hende at du får eit lite problem på kvelden, når det er for seint å sova og for tidlig å legge seg for natta. Men klarer du å underholde til det er nesten senge tid så kan han jo legge seg litt før, det gjer eg.

Eg hadde ikkje stressa det så veldig, vil han ikkje sove så er han ikkje trøtt så da trenger han det ikkje. Prøv uten søvn og sjå høss det gjeng.

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar folkens.. Nå skal jeg snart ile i bhg. og gi dem beskjed om at minsten ikke skal sove om han ikke sovner i løpet av 30 min. I hvertfall kan vi forsøke det.

Gruver meg litt. Husker når eldstemann kuttet ut sovinga i bhg. da ble det jo ramaskrik blandt de voksne på avd. Ble jo krøll med hvilen dems også.

Regner med det går bra. Er jo bare tull at han skal ligge på sove rommet og skravle så fælt at de andre blir holdt våken.

Skrevet

Eldste min sov om dagen til han var 3,5 år, mens yngste sluttet da han var 2,5. Fremdeles har eldste større søvnbehov enn yngste så det er nok individuelt.. Da mine sluttet å sove på dagen hendte det de tok en dupp på sofaen etter at de var hentet i barnehagen (et par ganger i uka), som en overgang, og det gikk helt fint. Lot de sove i 15 min, aldri lenger, da påvirket det ikke legginga om kvelden.

Skrevet

Eldste vår slutta dagsoving når han var 18 mnd. Mens noen han går med i bhg sov til de var 3 og litt til =)) Så det varierer nok veldig mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...