Gå til innhold

Hva bruker dere? P-piller, mini-piller, spiral....????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på 6 ukers kontroll hos legen i morgen, og har tenkt til å be om prevansjon.... men vet ikke helt hva jeg vil bruke.

Før jeg ble gravid brukte jeg p-piller, men de jeg brukte har gått ut av produksjon.

Lurer litt på mini-piller for de er vel litt "sunnere" for kroppen?!!? Kanskje ikke like trygge som p-piller, men så er det jo ikke super krise om jeg skulle bli gravid om en stund heller.... har jo på sikt tenkt på et barn til....

Hva bruker dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kobberspiral.. helt hormonfritt. varer i 5 år hvis du ikke tar det ut før da..

kjempefornøyd! endlig en hormonfri hverdag = )

Skrevet

Jeg har kobberspiral nå. Er veldig fornøyd med det, ikke vondt å sette inn, var litt øm i magen og blødde littegrann et par dager etterpå. Men hører at mensen blir 10 ganger verre av kobberspiralen... har ikke fått den tilbake ennå, så jeg venter "spent"...

Brukte p-piller før, trionetta, men fikk sånn hodepine av den. Vil ikke ha hormoner mer. Heller vondt i magen enn vondt i hodet!

Skrevet

Har brukt pessar. Veldig fint, hormonfritt og helt fritt for bivirkninger. Flott når man ammer. Da jeg sluttet å amme nr2 begynte jeg å bruke Pearly - og pessar på de røde dagene. Nå etter nr3 bruker vi kondom (pessaret passer ikke lenger...). Men nå er det bare en uke igjen til jeg skal steriliseres så er vi ferdige med prevensjonsstresset!! Jippi!

Skrevet

kobberspiral, og er kjempefornøyd med de.

Skrevet

Kondom. Satser på å få en lillesøster eller -bror i løpet av det neste året, så jeg tar ikke sjansen på å begynne med p-piller igjen.

Skrevet

Har hormonspiral - har bare hatt den i litt over en uke, så vet ikke om jeg er fornøyd enda;o)

Skrevet

her er det p-pillen..syns jeg blir litt hoven i kroppen..litt kvalm og egentlig ofte..

hadde hormonspiral før og var kjempefornøyd med den;) hadde den inne i 5 år..fikk mye mindre blødninger og varte mye kortere..3-4 dager, mens før 6-7 så lurer litt på å gå tilbake til hormonspiral..

eneste minuset med den var at når æ skulle ta den ut, hva det nesten ikke mulig å få tak i tråden..nesten jeg måtte inn på operasjo..livmoren hadde trekt seg så sammen at tråden nesten frsvant..satte den inn på 6 ukerskontrollen da..og da trekker jo livmoren seg mye sammen etter det..nå er det gått 6 mnd så da er det vel trygt å sette den inn regner jeg med;)

ble langt det her..hehe

Skrevet

Cerazette (ppiller). Veldig fornøyd. Ingen bivirkninger hos meg, men har hørt at mange får blødninger - men jeg har ikke fått det.

Skrevet

Jeg ble gravid MED p-piller denne gang, så føler ikke helt for det videre... :)

Skrevet

Jeg bruker ingenting, men nå er jeg alenemor så har ikke sex så ofte heller :(

Skrevet

Kondom. Lei av hormoner. Vil være meg selv. Lei av leger, legetimer.... Så er kjempefornøyd med kondom:)

Skrevet

Bruker p-piller (jasmin) Har brukt de siden han var 4 mnd og har ammet helt til nå (11mnd)

Skrevet

Bruker p-pille (cerazette fordi jeg ammer). Brukte p-pille før graviditeten og det passer meg utmerket! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...