Learning to fly Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Vi har tre barn, eldste er 5,5 år og minste er nå 10 mnd. Mannen min jobber i ett firma, der de noen ganger for året får ta med seg samboer/ektefelle på helgetur etc i regi av jobben. På alle de årene vi har hatt barn, så har jeg aldri vært med på en overnatting. Har vært med ut tre ganger, tror jeg, om kveldene. Og ja, en helg tok vi med ungene: Mannen var med jobben, mens jeg gjorde kjekke ting med ungene i området. Om kvelden hadde vi barnevakt (niesen 15 år) når vi spsite middag sammen med resten av kollegaene hans. Før vi fikk den minste, så hadde jeg gjerne reist på helgetur med han, om vi hadde hatt barnevakt .Men de som kan være barnevakt en hel helg, de jobber selfølgelig i firmaet selv og reiser med... Nå skal d igjen på helgetur, dvs kun en overnatting. Da blir minste 11,5 mnd. Alle skal visst ha med seg den bedre halvdelen...JEg har sagt att jeg blir hjemme. De skal foresten stå på ski (de liker jeg ikke). Mannen min forstår og sier det er helt greit. MEn likevel får jeg litt dårlig samvittighet ovenfor han, selv om han ikke mener på noen måte att jeg skal (vi er enig om att vi har små barn, og tid til å reise bort i helgen uten barn, får vi når de blir større)...Uff og uff. Det er sikker tmange av dere der ute som sier, få barnevakt og reis, dere har godt av det og bla bla...Men det er jo ikke kjekt å være borte, og så vet man att barna ikke synes det er så veldig festlig....Joda, de klarer seg godt og tar ikke skade av det,,, men jeg får meg bare ikke til det.. Vet ikke hva jeg vil med dette. Bare godt å lufte tankene i skriftform:)
mammatrollet + spire i magen Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 syns du skal gjøre det du føler selv er best. men selvfølgelig hadde det sikkert vært godt for dere å ha en helg uten barn, men som du sier det kan dere å ta senere.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Er i samme situasjon - og skal heller ikke reise. Rett og slett fordi barna ikke liker det. De er enda små og er ikke vant med å ligge over hos andre. Ville ikke kunne slappet riktig av heller. Tiden kommer tidsnok til at vi foreldre har godt av en tur alene. Men her er det ingen hast enda. Alt til sin tid.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Synes egentlig det virker som at du har bestemt deg jeg. Du sier jo klart at du ikke har lyst og mannen din støtter deg til og med. Bli hjemme og kos deg ekstra masse med barna. Så reiser dere en annen gang i stedet. Det virker jo som om det kommer flere muligheter i framtida siden jobben hans har tradisjon for å spandere tur.
Loglady Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 At barna ikke liker det, kan jo ha en viss sammenheng med at du ikke liker det.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Hvis barna aldri får øvd seg på å være borte fra mor og far, så vil de jo ikke synes det er så festlig. Men for deres skyld, syns jeg du burde ordnet med barnevakt og dra. Jeg skjønner at du syns det er vanskelig, men barna har godt av å være borte fra dere innimellom, ellers ender dere opp med unger som ikke tør dra på leirskole eller fem-årsturen i barnehagen, eller ikke tør overnatte til besteforeldre eller venner, og da går de glipp av så mye. Så hvis man setter barna i fokus her, så ville jeg dratt om jeg var deg:-)
Learning to fly Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Joda, de overnatter borte minst to ganger i året, og det gjerne en hel helg også. Og det går helt fint. Det er minstemann jeg er "bekymret" for:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå