pinglo Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Stod i papirene mine, at jeg skulle motta foreldrepenger tilogmed 15 feb. Så da har ikke jeg stresset med å komme meg ut i arbeid, får jo liksom ikke lov til å jobbe før den 15 feb.. Men i dag fikk jeg skattekortet mitt i retur.. Ringte for å høra hva det gikk i.. JO, jeg gikk ut av permisjon den 4 jan. Fikk jeg beskjed om. Så da var det ikke mer penger på meg. Så nå sitter jeg her da, fattig som en lus, uten penger og uten jobb.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Man må vel selv ha litt kontroll over egen økonomi. Hvorfor visste du ikke selv når din egen perm var over? Du får få dagpenger da.
Mom2Two Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Vil nå si det er relativt sløvt ikke å ha bedre oversikt selv..
___ Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Når gikk du ut i permisjon? Hvor mange uker tok pappa og valgte dere 80 eller 100% utbetaling? Har dere hatt perioder med gradertte foreldrepenger eller utsatt utbetalinger pga ferie. Kan jo forsøke å finne ut hva som er riktig.
pinglo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2008 Det står i papirene som jeg fikk fra nav, når jeg søkte om fødselspenger, at jeg skulle få penger tilogmed 15 feb. Å når det står det i papirene som jeg får tilsendt, så slår jeg meg til ro med det. Ringer dere opp å sjekker om datoen stemmer kanskje??
* 5 om dagen * Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 asså...ho skrev jo at hun hadde fått innvilget til 15 feb?? har vel kontroll da... men ring å hør hva du skal gjøre, søke om dagpenger, og melde deg ledig....
pinglo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Bare jeg som har vært ute i perm. Ikke tjent nok til at far fikk 6 uker. Tok 100%. Gikk ut i permisjon den 5 mars.
pinglo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2008 Godt at noen klarte å lese riktig. ) Nav Trygd kunne ikke annet enn å beklage. Men tenkte jeg skulle ned å søke om dagpenger i dag. Frem til jeg får jobb.
___ Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Desverre kommer jeg til samme resultat som NAV. Håper du får deg en jobb fort. Lykke til.
pinglo Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2008 Hadde de bare skrevet 4 januar i papirene mine, så hadde det ikke gjort noe. Men siden det stod 15 feb. Så hadde jeg liksom god tid.. Men nå er det full jobb søkings på gang her + moms.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå