Gå til innhold

Hvordan gir jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. sviskesaft ? Sånn som er i Nestleglass fra 4 mnd`er ? Jeg har en sønn med utrolig hard mage, han bæsjer kun hver 4-7 dag, og har masse vondt i magen pga dette og luftsmerter.

Var hos legen idag og han sa jeg skulle gi han sviskesaft. en jeg glemte helt å spørre han hvordan man gir han det ?

Sønnen min er 3 mnd`er og snart 3 uker, så han nermer seg 4 mnd`er og han mente at det ikke var noe problem. Men som sagt, hvordan gir jeg han det ?

Tar jeg litt rett inn i munnen hans, eller blander jeg litt med mme på flaske, eller blander jeg med lunket vann (vann kan han foressten ikke fordra, men kanskje det smaker litt bedre med sviskesaft oppi), i såfall hvor mye ?

Jeg har det med å være etterpåklok, hehe.

En siste ting, legen min sa at det var fint å gi han Biola Sviskeyoghurt. Men er ikke det veldig syrlig for den lille magen som ikke har smakt på annet enn mm og mme? Og vet dere hvordan man gir dette ? KJøpe sånn drikkeyougurt kanskje (Biola) og gi fra flaske med tut som har litt større hull?

Beklager, dette ble en hel del flere spm en plangagt, men håper på boen svar så jeg ihvertfall får begynt å gitt han sviskesaft. (noen som har positive erfaringer med hard mage og bruk av sviskesaft feks)

uansett, tusen takk for svar på forhånd =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi det med skje rett i munnen, eller ha det oppi mme. Du kan også bruke malteksrakt, og ha oppi mme.

Hadde også en som var hard i magen, kunne gå opptil 4-6 dager uten å ha avf. Men maltekstrakt, kombinert med masse vann gjennom dagen gjorde susen.

Husk å gi nok vann, det kan løse hele problemet. Min er heller ikke så begeistret for vann, men blandet ut med bittelitt eplenektar/sukkerfri eplesaft, og da drikker han som bare det. Også må det ikke være for kaldt!

Lykke til med bæsjingen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...