Gå til innhold

Ang. hormonspiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har dette? Legen min anbefalte det sterkt fremfor alle andre prevasjonstyper... Oppstod dessverre et akuttilfelle da jeg var på legekontoret i dag, så måtte avbryte midt i timen. Så jeg har noen spørsmål...

Hvordan funker dette?

Hvordan settes den inn? "Merker" man at man har den?

Og tar det lang tid fra man tar den ut til man kan bli gravid igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det før jeg fikk barn (har ikke kommet så langt å få satt inn ny). Det skal ikke være vondt i det hele tatt å få satt det inn rett etter fødsel. Regner med at livmorhalsen strammer seg etterhvert slik at det blir vondere dess lenger en venter. Den settes inn ved hjelp av en innføringshylse.. har ikke sett på akkurat, men da jeg satte inn den første var det veldig vondt.

Jeg merket ikke at jeg hadde den. Samboeren min sier at han noen ganger merket trådene, men ikke plagsomt for han.

Når den tas ut kan man bli gravid med en gang. Den kan sitte inne i inntil 5 år før man må skifte spiral.

Skrevet

jeg har også hormonspiral og merker ingenting til den. Det var heller ikke spesielt vondt å sette den inn, men man kan bli litt kvalm så jeg fikk beskjed om å ta to ibux to timer før innsettingstidspunktet. Dette for at muskulaturen skal slappe av.

Jeg ble fortsatt pittelitt uvel, men jeg blir kvalm av INGENTING så jeg er ikke noen god referanse i så måte;)

Skrevet

Man får også kortvarige menstruasjoner. Hos noen forsvinner den helt.

Skrevet

må bare föye til at man kan blö i lang tid etterpå. Hadde kopper spiral etter forrige födsel og da små blödde jeg i et par dager etter innsetting. Denne gangen satt jeg inn hormon spiral fordi jeg hörte at man kunne få mye mindre mens smerter og blödninger og har nå bldd konstant i snart tre mnd. Veldig frustrerende. snakket med gynekologen min og hun sa at noen reagerer slik når spiralen er ny for da er det så mye hormoner i den og den må liksom bli kvitt overskuddet. skal i alle fall tilbake til gynekologen om noen dager og ta en ny sjekk og hvis det ikke gir seg snart så tar jeg den ut. Kunne visst vare i seks mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...