Filip sin mamma <3 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 etter mye frem og tilbake,2 ivf forsøk,skal jeg på fredag operer bort den ene egglederen.jeg vet ikke så mye rund dette,kanskje noen kan hjelpe meg litt? siden vi ikke klarer å bli gravide på egenhånd,tror det at denne egglederen som tetter seg osv er litt av årsaken,for egg har jeg i lassevis,og mannen har bra sæd.. kan jo ikke stikke under en stol at at nå håper vi kan få det til seg etterhvert... noen med lignende erfaringer?
blirjegsnartmamma Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Kusinen til mamma har operert vekk den ene.. Og hun har faktisk blitt gravid 2 ganger, ingen av de var planlagt - så hun er altså veldig fruktbar til tross Så nå har de to fine unger
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har kun en eggeleder. Er nå på vei med nr to. Man kan si det slik at det kan ta "dobbelt så lang tid". Men det er overhode ikke noen regel for dette. Her tok det uansett "lang" tid... Ca 1,5 år med den første. Enda lenger tid med nr 2(men nå prøvde vi ikke så veldig da). Men det tok lang tid den aller første gangen som endte med svangerskap utenfor livmora også, så jeg er nok ikke av de mest fruktbare ;o) Lykke til!
Filip sin mamma <3 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2008 så godt å høre noen positive historier!tusen takk for svar!!!!!!!!!!!!! nå ble jeg glad!!! ;O)))
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Heisann! Jeg ville bare gjøre deg enda mer optimistisk. Jeg har to barn, det ene unnfanget med to intakte eggledere, så fikk jeg et svangerskap utenfor livmor, så resulterte i operasjon og fjerning av den ene eggelderen. Fikk beskjed om at det kunne ta litt tid før jeg ble gravid igjen... Det tok to menssykluser, og så var jeg gravid! fødte ei nydelig lita jente for 16 dager siden :-) Må legge til at jeg blir fort gravid da. 1. gang 1 pp, 2.gang 1 pp, og med en eggleder mindre: 2 pp, så jeg er nok ikke helt representativ, men ville bare sprite opp håpet ditt litt. Det er IKKE noe hinder å mangle en eggleder, så lenge den andre virker. Lykke til videre!!!!!
Erisa* Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Heisann! Mamma (45 år) fjernet en eggstokk i sommer, og nå har hun for første gang i livet fått 28-dagers menssykluser! Kroppen kan innstille seg på mye rart, og finne igjen rytmen selv om man skulle tro det var umulig. Skal du fjerne eggstokken også, eller kun egglederen?
Baby i mars 08! :-) Ble april. Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Da skal jeg og komme med et positivt innlegg: Jeg fikk betennelse på den ene egglederen etter første fødsel, og den ble tett. I dag har jeg 11 uker igjen til min fjerde fødsel, så det går! Trodde aldri i verden at jeg skulle bli gravid igjen etter den gangen, men det er altså tredje gangen det har skjedd nå. Så for min del har det funket med en eggleder. :-)
Nanna:-D Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 JEg har bare en eggleder. Måtte operere den bort under en exu. Men jeg har to eggstokker, og den egglederen som er igjen tar over jobben til den som er borte, så jeg har eggløsning hver mnd.. Har blitt gravid to ganger etter at jeg måtte ta den bort. Første endte i MA i uke 13, men nå sitter jeg her, 21 uker på vei, og gleder meg til å bli mamma...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå