Gå til innhold

Zimbabwe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kanskje ikke rett sted å søke hjelp, men jeg leter etter noen som har erfaring fra forhold med menn fra Zimbabwe.

Mistenker sterkt at en i nær familie blir økonomisk så vel som følelsesmessig utnyttet av sin kjæreste. Det er umulig å diskutere økonomi med henne og måten hun reagerer på når dette blir tatt opp er helt ukjent for oss som har kjent henne hele livet. De er begge studenter i utlandet og lever nesten utelukkende på hennes studielån fra Norge. Hun har fått ganske klare bevis på at han ikke nødvendigvis bare holder seg til henne, men har i stedet for å gå utviklet seg til å bli utrolig sjalu, nesten på grensen til det sykelige.

Jeg vet man ikke skal skjære alle under en kam, men tar gjerne imot råd fra de som har kjennskap til den aktuelle kulturen etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært gift med en mann fra Zimbabwe i 8 år og vi har 3 barn sammen. Som i de fleste afrikanske kulturer er det vanlig at man økonomisk hjelper de hjemme i Zimbabwe, og nå som situasjonen der er så vanskelig er det enda mer nødvendig med hjelp utenfra....men de har nok en tendens til å tro at vi er alle rikinger som kommer fra Europa og vanskelig for å skjønne at vi faktist må jobbe og slite for lønna her også..(dette gjelder familie hjemme i Zim) Ellers er de fleste fra Zim som jeg har møtt og blitt kjent med utrolig vennlige og åpne mennesker, som folk fra resten av verden selvfølgelig! Og de har jo også sine luringer som alle oss andre.Men dersom han er utro er det jo ingen unnskyldning uansett hvor man kommer fra.............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...