Gå til innhold

Når blir det lettere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 10 mnd som er alt for meg! Men jeg savner det å få tid til meg selv, og kunne gjøre ting uten at det krever så mye planlegging og styr! Synes jo alt er mye lettere nå enn i starten, men når føler man seg litt friere? Når blir de mer selvstendige, slik at de kan fnne på ting, og aktivisere seg selv litt mer? Jenta mi er jo flink til å sitte å leke med lekene sine, men bare til en viss grad!

Når skjønner de hva som skjer, slik at man forklare dem og de forstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at alt ble mye lettere når junior begynte å gå da han var 13 mnd gammel. Bare det å slippe å bære ham hver gang vi skal noe sted hjalp veldig synes jeg. Nå kan han tusle litt rundt i oppkjøselen når jeg laster ting inn og ut i bilen f.eks :) Han ble også mye mer fornøyd selv og veldig mye bedre til å aktivisere seg selv.

Ikke at jeg tror han forstår så mye foreløpig, men han er helt klart mer "tilsnakkendes" :)

Skrevet

Gutten min er 2 år om to mnd og jeg synes at det meste har vært enklere det siste halve året. Nå kan han leke selv mens jeg lager middag osv. Jeg kan legge meg 15 min på sofaen etter jobb hvis jeg er kjempe sliten mens han går til og fra for å vise meg ting.

Men så er det jo slik at alt går i perioder med barn. Tøffe perioder etterfølges av bedre tider, og så blir det perioder som er mer slitsomme igjen. Merker at ting er tyngre når han er syk og merker også godt at trassen kommer for fullt;o)

Hver alder har sin utfordring som man får bryne seg på, samtidig blir man tryggere og tryggere som foreldre og kjenner barnet sitt bedre og bedre :o)

Jeg savner faktisk milepælene og ønsker meg en baby til om ikke lenge :o)

Lykke til videre.

Skrevet

Jeg skjønner så godt hva du mener! Det er en veldig intens periode det første året... Men ting vil nok bil lettere for deg snart : ) Har du tenkt å ha henne i barnehage? Jeg har vært sykemeldt etter permisjonstida, og har hatt gutten min i barnehage fra han var ca 14 mnd gammel. Veldig uvant i starten. Men så godt å få litt tid til seg selv. Og ha mer overskudd de timene vi er sammen

Skrevet

Min datter trenger aktivisering hele tiden, er høyt og lavt..propell deLUX!

Hun er 15mnd og begynte nettopp i barnehage..det er jeg veldig glad for:-))

Hun stortrives!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...