Gå til innhold

Dere som har flere barn

Jeg har nå 2 sjefer i huset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere eldstemann hjemme noen dager fra bhg når enn ny baby kom i huset? Vi har en gutt på 3 år og venter en liten en i mars. Lurer på om det er årleit at han er hjemme noen dager med oss for å bli kjent med den lille han også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår var hjemme 3 dager da lillebror blev født. Men så ville han selv gå i barnehagen på dag 4:)

Skrevet

Storebror her var fem og kun to mnd igjen før han skulle slutte i bhg for godt.

Han fikk velge...og valgte bhg.Tror han syntes det var mer gøy i bhg enn hjemme med en ny baby og en mamma som satt med puppa ute hele dagen....hehe.

Hadde korte dager....som regel fra 10-15:o))

Skrevet

Vår nr 2 kom palmehelgen så nr 1 hadde da påskeferie fra barnehagen. Syns dette var veldig fint for henne. Pappan hadde jo også fri sammen med oss og kunne dermed gi storesøster litt ekstra oppmerksomhet. Etter dette hadde hun en fast fridag sammen med meg og lillebror=) Fungerte veldig fint!

Skrevet

Da vi fikk babyen i hus så fortsatte storesøster å gå til dagmamma 2-3 dager i uken. Etter 3 måneder begynte hun i barnehagen 3 dager i uken. vi hadde henne ikke hjemme ekstra dager i forbindelse med fødsel og da babyen kom hjem.

Skrevet

Her har jeg hatt eldstemann hjemme hele tiden.. Ville ikke sette et så lite barn i barnehage før han var eldre.. Nå nærmer han seg 3 og vi har tenkt å søke han inn nå. Det samme med mistemann, men kun 50% på han da.. Han blir 2 i mai. Jeg må begynne å jobbe mer og kan ikke basere meg på svigermor.

Skrevet

Jeg har 3 barn, eldste gikk på skoen da jeg fikk nr2, men valgte å ha nr 2 hjemme da jeg fikk nr 3 siden de er så tette (19nd mellom)

Går kjempe bra, men var litt hektisk i starten...men angrer ikke. De skal begge i barnehage til høsten( håper på halvplass, da blir eldste 3 år og minsta er 16mnd.

Skrevet

Gutten vår var hjemme i tre mnd etter at lillebror ble født, men det var fordi han ikke hadde bhg eller dagmamma plass. Men hvis han hadde hatt bhg så vil jeg tro jeg hadde hatt han hjemme 1-2 dager etter at jeg og mini kom hjem og 1 dag i uken (eller 2) de neste to ukene.

Og ofte korte dager.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, eldste er i bhg selv om jeg er hjemme med mini, dog kortere dager

Skrevet

Jeg har også 3 barn, mellom nr 1 og nr. 2 er det 2 år og 4 mndr, nr 2 er født 30 desember, så eldste var jo litt ekstra hjemme rett etter vi hadde fått nr.2, men vi hadde 50 % barnehage plass til han fram til sommeren, da begynte han i 100 % plass, og det er jeg glad for, kunne egentlig tenkt meg 60 % plass til han!!

Mellom nr.2 og 3 mangler det 10 dager på 2 år, hun er født 20 desember, så gutta hadde fri i forbindelse med jul og romjula når vi fikk henne!! Men de hadde 100% barnehage plass, tok de heller litt fri innimellom når vi skulle noe gøy!! Så fikk de selvsagt kortere dager, leverte i 1/2 10 tiden og henta i 15 tiden!!

Skrevet

Har desverre ikke barnehageplass til tulla på 19 måneder =0(

Skrevet

Lillemor her ble født på en fredag og storebroren var hjemme i helgen..

Vi prøvde oss på å sende han i bhg. uken etter, men han var så hyper og fikk ikke roet seg på kveldene og ville kose og susse på lillesøsteren hele tiden.

Så vi valgte å ha han hjemme en periode så han fikk vært sammen med søsteren.

Etter et par tre uker roet han seg litt..

Han var som om han var "nyforelsket". Et godt tegn for så vidt at han var glad i søsteren, men det ble litt ioverkant når han bare fikk 3 timer på ettermiddagen å få det ut på.

Anbefaler dere absolutt å ha eldstebarnet hjemme så de venner seg til hverandre og at eldstebarnet ikke føler at det blir "byttet ut" med en ny baby og "stuet bort" i barnehagen mens dere er hjemme og koser dere med babyen.

Skrevet

Eldstemann har alltid hatt 50% plass, så han var jo da hjemme to-tre dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...