Gå til innhold

Negativitet avler mer negativitet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo er man surer seg inni negativ tenkning jo verre blir det å komme seg utav det.

Jo flere negative tanker man har om partner, økonomi, bosted, jobb, hverdag, seg selv, egen kropp osv jo verre blir det.

Jo mer nagativt man sier til partneren jo mer negativt får man tilbake. Kansje kan det være et bedre "spark i ræva" for partneren om man fokuserer på det som er bra enn det som er dårlig. Får man positivt feedback så får man mer selvtillitt og pågangsmot også.

Ikke lett å få lyst til å gjøre noe hvis man hele tida får slengt at man er: lat,udugelig, ikke kler på ungen riktig, ikke strammer bleien nok, ikke koker potetene rett vasker klærne på rett program osv osv.

Og hvis man er så uheldig å ha en partner som overhode ikke hjelper til uansett hva man gjør, vel så er det vel enten å forsone seg med situasjonen og gjøre ting selv uten å syte mer over det, eller å gi vedkommende fyken og komme seg videre i livet.

Merknad: Dette innlegget er ikke spesiellt retta mot noen enkelt person, men etter å ha lest mange innlegg som er nagativ lada ang partnere og andre ting så synes jeg det er på si plass og komme med noen "råd".

Hilsen ei som selv tidligere var overfokusert på det negative, men som har tatt seg kraftig sammen, lært å fokusere på det positive og som nå kan si at det gjorde jaggu susen å lære seg positivt fokus for livet er ganske enkelt bare helt fantastisk og herlig selv om vi også har hverdager og grå stunder der ting kan være totalt RÆVA! Men lel så er det posetive i fokus, uansett hvilke problemer som dukker opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

av og til er det deilig og virkelig gni seg inni i driten, og virkelig kjenne på hvor jævlig man har det :-)))

men jeg er enig med deg, det er veldig mye artigere å være glad enn å være sur...man ber jo ungene om å snakke pent til hverandre... det er artig å øve seg på å snakke fint til kjæresten sin også!

god jul!

Skrevet

Har vært andre innlegg som prøver på det samme som deg, men av en eller annen grunn så er det mange her inne som blir provosert av at noen prøver å snu negativt til positivt, he he

Det er en trygghet i å klamre seg til det negative i livet sitt, dessverre. Er helt enig med deg, og mener at mange her skaper sin egen dritt. Eller ihvertfall bidrar til å aldri få det bedre.

Skrevet

hehe....hadde ei periode jeg rett og slett dyrka å ha det fælt: ååååååå...det er så synd på meg.....jeg har så VOOOONDT......INGEN har det så fælt som dette... ÆSJ, får mark av å tenke på det n...fyttirakkern! Og det hjalp fint lite at man fikk synmpati fra andre. Nei, rste av seg elendigheta, brette opp erma og ta tak i problemene det er mye mer effektivt og gir resultater!!

Selvfølgelig er det lov å ha en dårlig dag og blåse utav seg, det trenger jeg enda i ny og ned, men overvekta bør være i posetiv retning,

Hade jeg mitt negative gamle jeg så hadde jeg tenkt som så:

Æsj, har aldri tid for meg selv

Har for lite sex

Gubben jobber for mye

¨Huset er gammelt og stygt

Kroppen min er fæl

osv

I stedenfor tenker jeg:

Glad jeg har mulighet for å være hjemme med ungene

Det er kvalitet og ikke kvantitet som gjelder

Flott at mannen jobber og står på

Huset har sjarm og blir KJEMPEFINT når vi blir ferdige

Stolt av kroppen min, og treningen hjelper på! :-)

Skrevet

Det handler ofte om mestringsfølelse, og følelsen av å være noe dfor noen. Får man aldri høre gode ord om seg selv fra den man lengter å høre det fra, er det jo dritvanskelig å nøye seg med å si det selv. Da er det mye lettere å lage seg et mantra hvor det triste blir sannheten, og en urokkelig sannhet. dessuten vet jeg at jeg følte meg ganske voksen en periode hvor alt var dirt forn noen år siden. Jeg følte at det gav meg pondus å kunne peke på ting som slett ikke var så bra :-))) ha ha ha ha.... jaja, det er mange måter å bli stor på. Nå er jeg lei av å være lei meg, og kjemper en liten kamp hver dag for å være glad i stedetfor sur og trist.

Skrevet

Akkurat, man KAN være positiv og ha en god innstilling selv o ike livet er "perfekt", for et perfekt liv har vel de færreste. Alle har sitt å slite med, men man trenger ikke kle seg i det i tjukke lag. Til slutt har man da surra seg så fast at det krever superkrefter for å "reise kjerringa"..jeg klarte å hoste opp noen superkrefter til slutt...har vært så langt nede som det snart er mulig å komme på egenhånd.

Skrevet

"When you're happy for no reason, you're unconditionally happy. It's not that your life always looks perfect - it's just that however it looks, you'll still be happy."

Skrevet

også denne.... :

"if mama ain't happy, ain't nobody happy"

det merkes godt her i huset i alle fall ;-)

Skrevet

He he, det er sant. Man kan tro man lurer barna, men de merker det likevel. Uansett hvor god skuespiller man er, merker spesielt barna det på energien, eller hva man velger å kalle det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...