Løvetassen Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Når jeg logger meg inn her på barn i magen nå star det velkommen til 15.svangerskapsuke osv, også står det "nå skal du helt tydelig kunne kjenne livmoren utenpå, i hvertfall hvis du ligger på magen". Jeg har allerede begynt å få ganske stor mage og alt det der ,men kan ikke si at jeg kjenner livmoren utenpå magen. Hvordan kjenner man dette? Aner liksom ikke hva jeg skal kjenne etter? Noen som har en god forklaring?
*Super*Mamman* Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Helt fra i uke 12 kunne jeg veldig tydelig kjenne livmoren. Når jeg lå på ryggen, bulet den skikkelig ut, kjente konturen helt tydelig. Akkurat som om jeg skulle hatt en ball der inne.. Hvis du ser på bildene mine på profilen, er det et bilde fra uke 16 hvor jeg ligger på ryggen med bulende mage...
Løvetassen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Oi, du hadde fin mage! Jeg er 14 uker på vei nå, og det stikker ikke frem en sånn kul når jeg ligger på ryggen, betyr det at det er noe galt da?
*Super*Mamman* Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Neida, det er normalt. Er svært individuelt det der. Kan heller si at det er jeg som er "unormal" her, hehe.. Hadde symfysemål på 25 cm allerede i uke 16, og lå da laaaaangt over det grønne feltet på skalaen. Legen mente at det var 2 der inne, eller at jeg var mye lengre på veg, Men neida, terminen min stemte den, og kun 1 der inne... Mange som ikke kjenner livmoren før de er kommet mye lengre enn deg. Om du er førstegangsfødende tar det også lengre tid. Er man overvektig kan det også ta lengre tid før en kjenner livmoren..( mente ikke at du var det altså, hehe..) Ta det med ro, ingen grunn til bekymring:)
Løvetassen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2008 Nå leste jeg litt mer om det som stod om å kjenne lvimoren og så at man kunne på ta fingrene inn i navlen og kjenne at muskulaturen delte seg sånn at man kunne kjenne livmoren, så jeg gikk inn på toalettet her på jobben og kjente etter,hehe.. Kjente det helt tydelig likvel, kult!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Jeg kjente det ved at jeg trykket oppover fra skambeinet, til jeg plutselig kjente forskjell på "hardheten" av vevet. Livmora er mye hardere, og det du da kjenner i overgangen der er toppen av livmora. Nå når jeg er i uke 21 kjenner jeg det veldig godt, men jeg kjente det rundt uke 14-15 ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå