Gjest Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Nå er det rett før jeg klikker. Minsten vil jo neimen ikke sove om natten lenger.. Sånn har han holdt på siden jul. I julen var det jo mye tull, og rutinene ble så som så. Etter jul ble det sykdom, ørebetennelse og INGEN nattesøvn på minsten.. Og det er jo forståelig. Nå er vi snart ferdig med antibiotikaen, men jeg merker ingen bedring på minsten. Iallefall ikke på nattesøvnen. Han starter skrikingen rundt 23:30 og holder på i 2,5-3 timer, så er det hiksting og sutring frem til 06:30, når han får en liten flaske med melk.. Da kan han gjerne sove helt til 9! Men det er jo helt bak mål. Jeg har prøvd skrikemetoden, jeg har prøvd å la ham ligge i sengen vår, på magen min, bysse ham, ja det meste, men ingenting funker. Har de mer vondt på natten? Kan det være "dårlig" vane? Vi merker jo at han vil være nær oss, og han roer seg i armene, men han sover likefullt ikke. Men lar vi ham ligge i sengen blir han sintere enn noen gang, og kan gjerne skrike i 2-3 timer uten stopp. Ingen mor i verden orker å høre på det i lengden og ingen vil la barnet sitt ligge sånn for lenge heller. Noen som har små som har begynt med det samme? Han har jo sovet natten gjennom så lenge.. Hvorfor begynne å tulle med dette nå?
frøydis m/ 4 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Stakkars både deg og minsten. Jeg husker fra min eldste var liten at det alltid tok tid å komme i rutine igjen når det hadde vært jul eller andre ekstra ting, men dette høres jo litt voldsomt ut! Kan han ha vondt i øret fortsatt? Det hjelper ofte å heve hodeenden på senga slik at presset på øret blir mindre enn når han ligger helt flatt. Men at han roer seg i armene deres uten å sovne likevel høres slitsomt ut. Det er jo heller ikke lenge å sove til 9 fra 1/2 7 om morgenen. Tror jeg ville tatt en tur til legen og sett om han virkelig er frisk igjen etter antibiotikakuren er avsluttet. Det er jo ganger kuren ikke virker... Håper dere får bedre netter snart og finner ut av dette. Slitsomt å ikke få sove!
dritgrei hei hei! Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 uff dette er ikke morsomt! jeg har sendt deg en Pm... håper det bedrer seg snart, og at dere får søvnen tilbake!
Julie Angelica:) Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Her kjenner jeg meg igjen. Julie Angelica har hatt fin rytme lenge, men for et par uker siden begynte hun å våkne 23.30-00.00 på kvelden og holdt det gående lenge. Natt til i går holdt hun det gående til 5.20 om morran før hun sovnet igjen! Hun er b-menneske og hadde en rutine som kanskje er litt utenom det vanlige, men det har jo fungert lenge. Helt til nå nylig. I morgen skal jeg ringe helsestasjonen å høre om det er noe hjelp å få. Dette går ikke i lengden. Jeg er totalt utslitt, og jeg tør ikke tenke på hvordan dette blir når hun skal i barnehagen til høsten, og jeg ut i jobb. Jeg begynner på skolen igjen nå den 23 januar, men heldigvis er det kveldsskole 2 dager uka. Resten er hjemmestudie. Jeg tar gjerne imot gode råd her.. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke har vært så mye her inne i det siste. Rett og slett utslitt:/
Reveenka Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Stakkars dere, det er rene torturen å ikke få sove om natten. Vi har hatt en revunge som hat holdt på sånn i perioder her også - etter sykdom, eller ferie/helgeturer ol. Det eneste som hjelper oss, er å være skikkelig kjip og veldig konsekvente. Hun får ikke komme opp av sengen om natten, på det verste har jeg stått ved døren og lagt henne ned i sengen med en gang hun har stått opp, eller sittet ved sengen og passet på at hun ikke fikk stå opp. Hvis hun kommer seg opp og helt inn til oss, blir hun båret tilbake til sin egen seng med en gang. Bleier blir skiftet i sengen, og evt får hun vann å drikke hvis hun er tørst. Det har tatt mange timer de første nettene, ofte fordelt på flere perioder, men det har som regel kjørt seg til i løpet av en uke/halvannen hver gang. Husker ikke om du er alene med henne? I så fall faller jo alt på deg, men ellers bør man skifte på å være oppe annenhver natt eller noe slikt, og kanskje legge seg på et annet rom hvis det går an? Tror ellers at det er lurt å legge henne ved 7-tiden om kvelden, og at formiddagsluren avsluttes senest kl 14.00. Jo tidligere formiddagslur, jo bedre med tanke på soving om natten. Føler med deg, dette er fryktelig slitsomt mens det står på.
Karomamma Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Hei du! Been there, done that Spesielt etter sykdom og ferier er haraballet i gang. Det er bare en ting som fungerer hjemme hos oss, og det er den kjipe måten som Reveenka beskriver. Ikke sove etter 14, legge henne til fast tid og være standhaftige. Vi måtte riktignok lukke ørene for 2 timers hyling, men det går over etter kun få dager. Prøvde mye rart for å komme unna hyletoktene, men det er det eneste som virker... Nå er vel junioren din ganske liten hvis jeg husker rett? Husker ikke helt, men jeg tror Karosnuppa var året før vi begynte å være skikkelig strenge. Det er utmattende å ha slike perioder, du får ha masse lykke til
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Vet dere, det er fantastisk bare å lese at vi ikke er alene.. Det føles ut som jeg har den vanskeligste gutten i verden og det gjør det kanskje bare værre.. Men nå har jeg snakket med helsesøster og vi har funnet ut at det er ingenting fysisk som plager lilleM. Og hun har lovet at legen skal ta en titt på ørene hans på 9 mnd kontrollen neste uke. Ingen vits mens han enda går på antibiotika, sier de.. Så skal vi ta fatt på kjipe-mamma-metoden. Jeg har allerede inntallert stol ved siden av sengen hans, så jeg kan sitte godt. Boken er funnet frem og jeg er klar for kamp. Den første natten blir jeg sittende ved siden av ham. Neste natt et annet sted i rommet, litt lenger unna og 3. natten utenfor døren hans.. Så får vi se.. Fikk noen fine timer med søvn på dagen i går, da en venninde av meg kom innom og tok med seg gullet.. Og det var deilig! Utrolig hva 2 timer gjør for en sliten, skjør kropp. og ikke minst for hodet! Ønsker alle som sliter med det samme, lykke til. Også håper jeg på snarlig bedring for alle. For dette er jammen tortur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå