Gå til innhold

Mange ord??


snappy

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Bare lurte på om barnet deres sier mange ord nå? Sønnen min går bare rundt å sier mamma og pappa! Husker at datteren min sa mye da hun var på samme alder.

Jeg vet man ikke kan sammenligne barn sånn, men jeg bare lurer:-)

 

Ha en fin dag alle sammen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leander har ikke så mange ord. Kan jo være det er mer en de en husker om en tenker etter. Han forstå i alle fall det meste av det vi sier, beskjeder han får osv. Er jo fryktelig forskjellig hvor mye de snakker også da. Går veldig i rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at han skjønner nesten alt vi sier til han. Han prater jo sitt eget språk:) ikke helt forståelig, men det virker som han prøver ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min sier ikke så mange ord heller. Det går mye i mamma, pappa, nam, ja , nei, mø, bø, og noen til. I dag lærte hun å si bye-bye hos dagmammaen. På veien hjem sa jeg: Kan du si bye-bye? Hun: Bye-bye. Kan du si: Ha det? Da begynte hun å vinke, men sa ikke et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna sier mange ord når hun hermer etter oss, altså kan hun egentlig mange ord, men hun husker dem ikke i forskjellige situasjoner. Som regler er det på stellebordet vi øver inn mange ord, men det er akkurat som om de blir igjen på badet.

 

Disse ordene husker jeg at hun kan si i dette øyeblikket:

pappa, mamma (men sier helst pappa til meg også), hei-hei, hadet, natta, fisk, mage, fot, munn, øye, øre, nei, voff-voff, maju, wæh (som er det løven sier, så klart), bø, pip-pip, bæ, bukse...

 

Det begynner altså å bli litt, men som sagt blir de fleste ordene kun brukt når hun hermer etter oss.

MYE uforståelig skravling her også, og når det gjelder å forstå ting så skjønner hun så og si alt - bortsett fra nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som Sessa; Thomas er veldig ivrig på å herme etter ord vi sier. Han han mye å fortelle på babyspråk, nikker og er helt enig med seg selv:) I det siste har det kommet flere og flere ord. Han sier "sitte der" og peker på stolen sin, eller hvis han vil vi skal sitte sammen han på gulvet og leke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin sier mamma, pappa, hei og hade. Så har det ikke travelt hun heller:o)

Melllomste frøkna vår pratet masse da hun var på samme alder, så er stor forskjell på barn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et ord til som hun sier: "bjim" som selvfølgelig betyr bjørn og sies med pipestemme! ;) Pappa heter Bjørn så kanskje jeg skal fortelle han at han har vunnet veddemålet han har med svigerfar om hva hun kommer til og si først av farfar og morfar! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas snakker veldig masse. Da han var 14 mnd tellte jeg at han sa ca 20 ord. Nå er det sikkert dobbelt så masse. Han sier også "skikkelige" ord som Bukse, fot, sko,spise,bade,kaldt..ikke bare baby ord liksom. Snakker også i setninger.

Det det går mest av er at han spør etter ting, f.eks:

"Kor e mamma henne da?"

"Pappa lalle sove"

"Farfar bil ute nanna"

"Stakkar babyen" (hver gang noen gråter)

Kommer ikke på så mange setninger han sier nå, men jeg er sikker på at det er flere..

 

*kjempe stolt mamma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her i huset sier ikke stort hun heller. Mamma og pappa kan hun jo, og så betyr ba mange ting (bil, bok, ball, banan, Scuba, osv) i tillegg til at "lys" betyr endel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...