Gå til innhold

KETOLYSE ! - Hjeelp ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere si hva dere spiser? Annet enn kjøtt, egg og bacon !

Forstår ingenting.. Kan man for eks spise potetstappe, panne

kaker, pytt i panne, salat, youghurt også videre også videre ..

Vær så snille

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En enkel regel Du kan ikke spise;

potet,ris,pasta eller brød.Ikke noe mel.Ikke noen grønnsaker som vokser under marken (feks gulerot,kålrot palsternakk osv) ei heller majs.

Du skal heller ikke spise frukt, men kan noen gang spise jordbær,bingebær eller molter. Men må da huske på at 100g jordbær innehoder 10 karbohydrater og de er næmest hele dagsdosen av karbohydrater som ligger på 15 for kvinner 20 for menn.

Du skal holde deg unna mejeriproduker untatt, fløte,rømme,smør og de fleste typer ost. Se inneholdsfortekkning om du er usikker på karbohydratmengden i de. Youghurt er fy.!!

Eller kan du kikke her, de har en matvare tabell hvor du finner hvor mye karbohydrater hver enkelt vare inneholder.

www.lavkarbo.no På dette forum finner du også masse matlister med deilige retter. Lykke til.

Skrevet

FEIL, det der med meieriprodukter. Jeg (og mange andre) går ned selv med meieriprodukter som fløte, rømme, smør og ost - men hold deg unna yoghurt. Men, det er også de som må nille (gå på kur uten disse meieriproduktene), for å gå ned i vekt.

Her er noen eksempler på hva jeg spiser:

Frokoster: omeletter, egg og bacon med hjemmelagd brød, eggerøre, hjemmelagd brød med div. pålegg; salami og majones, ost og skinke, leverpostei og agurk osv.

Lunsj: diverse salater; rekesalat, ost- og skinkesalat, kyllingsalat, tacosalat med salsa, gresk salat med biff og forskjellige supper, f.eks blomkålsuppe, soppsuppe, skogssuppe..

Middager: gratinert blomkål med bacon, biff med fløtesaus, pizza, sopp i form, biff med bacon og stekte tomater, fylte grillpølser, dansk hakkebøff, lammekoteletter med pizzaiola, koteletter og grønnsaker i ovn, finnbiff med ostesaus, stekt laks med rømme og agurksalat, fløtegratinert kylling and so on.

Inne på mvenn.theiforum.com har jeg også skrevet et innlegg med ketolysevennlige oppskrifter fra matprat.no: http://mvenn.theiforum.com/oppskrifter-fra-matprat-t42.html

Skrevet

Hvorfor kan man ikke spise gulrot o.l ? Det er jo mye sunnere enn alt fettet...

Skrevet

mild&marcus nå må du igjen lese hva jeg skrev. Jeg skrev. at man skal holde seg unna alle meieriprodukter UNTATT, fløte,rømme,smør og ost...:o))

Skrevet

Fordi "alt fettet" er essensielt for vektnedgangen. ;o))

Skrevet

Dere sier jo egentlig at man bare spiser kjøtt og salat, egg og bacon

omtrent.

Skrevet

Joda, joda, jeg bare forstår ikke hvorfor man ikke kan spise sunne ting som grønnsaker, fullkornspasta o.l samtidig?

Personlig er jeg mer glad i trening og et normalt velbalansert kosthold.. funker for 90% av befolkningen ;)

Skrevet

Poenget med slike kurer er vel gjerne kun vektnedgang, ikke nødvendigvis sunnhet.

Skrevet

Absolutt - men varer det da? Man kan jo ikke gå på diett resten av livet - kan umulig være særlig pent når man mister mange kilo på en kur uten å trene også - ser for meg mye død hud - særlig siden ketolyse er ment på de med ganske høy bmi..

Gud der ble det mange tankestreker..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hjemmelaga lavkarbo-brød, lavkarbo-polarbrød, ostekake (namnam), lavkarbo-vafler, MASSE og finne, bare man leter litt ;o)

Og ja, trening er viktig okke som! Uansett vil det, med en vektnedgang på 20 kg +++ bli mye hengende hud.

I boka står det detaljert hvordan man skal legge om kostholdet når man har nådd vekta si.

Dette er en livstilsendring, som alt annet

Skrevet

Ja det varer om man følger de restriksjoner som er for å bevare vekten da målet er nådd. Som sagt det er snakk om en livstidsendring uansett. Man klarer seg fint med et moderat mosjonsnivå mens man går på denne kuren, fordi man lever på et lavkarbofattig kosthold begrenser det seg noe hvor mye man orker å trene.

Ketolyse gjør at man begynner å forbrenne rent fett isteden for muskler og da er rent fett og proteiner den viktigste næringskilden for å få det til. Litt karbohydrater må man tross alt ha og de bør komme ifra grønnsaker.

Når man er ferdig begynner man sakte å introdusere karbohydrater igjen, litt om litt samtidlig som man øker aktivitetsnivået(mosjon) og kutter ut fettet.

jeg har gått på denne kuren og gikk ned 11 kilo på den, nesten 20 kilo med egeninsats på fortid.Hadde da en bukplastikk og tok en pause. Hadde da ca 10-12 kilo igjen til mål. Jeg gikk ned 2 kilo til etter operasjonen til tross for mormalt kosthold og begrensinger i 6 uker på trening pga operasjonen. Så begynte jeg å trene og spise omtrent slik som før , bare at jeg nå var mer bevisst på mengden karbohydrater og fettinntak. Jeg holdt meg stabil i 5 mnd så kom jula og jeg jukset litt og la på meg 2 kilo. Det stresset meg ikke veldig siden jeg kan gå opp det samme under menstiden. Nå har jeg begynt igjen foran min neste operasjon (har ca10 kilo igjen til mål), stresser ikke og vet at jeg vil greie dette.

Skrevet

Vil anbefale deg å lese boka "Slank uten sult" av Thor Foseid. Der står hele lavkarbo-ideen godt forklart, og jeg ble iallfall motivert til å prøve det. Jeg fant ut at jeg kan spise (nesten) som før, bare at jeg erstatter brød, poteter, pasta og ris med salat i stedet. Og kutte ut ferdigkjøpte blandingsprodukter. Og det er egentlig ikke så ille. Det er iallfall mer enn egg og bacon og salater og kjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...