Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. mme.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må gå over til å gi gutten min på 4,5 mnd mme, og driver nå å venner han på dette (får 2 flasker pr dag + resten amming), og har noen spm ang mme jeg håper noen kan hjelpe meg med...

Hvor lenge kan mme stå ferdig i kjøleskapet? (vet selvfølgelig at den helst skal lages til hvert måltid, men sånn i tilfelle)

Hvor lenge kan mme være i romtemperatur før man gir det? (hvis jeg må ha det med når vi skal noe sted)

Hva er ditt mest praktiske tips ang tillaging?

Noen typer som er bedre enn andre? Gir nå Nan 2 fra Nestle... (har hørt at det er tilsatt omega 3 i Collett???)

Skal jeg gi vann? (sikkert ikke nødvendig nå så lenge jeg ammer i tillegg, men når jeg går over til kun mme...) - og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et døgn kan det stå ferdigblandet i kjøleskapet.

Men det vi pleier å gjøre er å koke vann,måle opp på flasker og sette det i kjøleskapet. Og når vi skal bruke det,så varmer vi vannet i microen og så har i pulveret etterpå. veldig enkelt,og tar 2 min:)

Vi bruker HIPP2 og er veldig fornøyd. likte ikke collett for den lukter så ekkelt syns vi.

Når vi skal ut noen plass,så koker jeg vann,har det oppi flasker og tar det i en thermobag fra avent. holder varmen i 3-4 timer. har pulver ferdigmålt i en liten beholder,og bare blander når han er sulten.:)

Du kan gi vann utenom måltidene for å gjøre han vant med det. gutten min drikker vel 20ml hvis han får vann. (det er ikke så godt ennå) hehe....

Lykke til...

Skrevet

Som du selv sier skal mme halst lages fersk til hver gang. Det vi gjør er å koke opp vannet og la det stå i kjøleskapet. Pulveret tilsetter vi etter en kjapp runde i mikrobølgeovnen. Det går fortere enn det høres ut som.

I romtemperatur gjør vi det samme. Når vi skal bort tar vi med flaske med kokt vann og har en sånn beholder som vi har målt opp rett antall skjeer i forhold til ml i vannet.

Mener å ha hørt at mme bør drikkes innen 2 timer etter at det er laget. Vi kaster alltid etter en time hvis han ikke har druikket opp alt.

Mitt mest praktiske tips:

Kok opp og sett tre-fire flasker med vann i kjøleskapet om morningen (evt. med malt om du trenger det). Kok nytt vann når du har igjen en flaske - slik at du alltid har flaske så godt som klar i kjøleskapet.

Typen må du bare prøve deg fram, mener å ha hørt at de er omtrent like i sammensetningen, men at de smaker forskjellig, så kommer an på hva babyen din liker.

Vi har enda ikke gitt vann (3 mnd).

Skrevet

Tusen takk for gode svar! Hørtes veldig lurt ut å sette klar flaskene med vann i kjøleskapet =) Har stått å kokt, blandet og styrt med en utålmodig baby på armen til nå, og det er jo egentlig ganske stress, hehe...

Kan jeg bare ha malten i flaskene før jeg setter dem i kjøleskapet, eller må den blandes i når jeg har varmet de i microen og tilsatt pulveret?

Skrevet

Hei...jeg og bruker nan, og har hørt at det helst ikke skal være mer enn en time gammelt.....

Når vi er hjemme, har jeg halve flasker med kokt nedkjølet vann i kjøleskapet, og når han skal ha, fyller jeg bare på til riktig mengde med nykokt vann fra vannkokeren, og oppi med pulveret. Riktig temp med en gang.....

Når vi er på tur har jeg med ferdig nan, sånne putter som de har på butikken, og varmt vann på en termos fra fisher price ( der det er plass til flaske i "lokket, enkelt og greit....... Lillegutt vil ikke ha vann, men vi prøver stadig vekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...