MamiMaribel Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 For 12 år siden testet jeg positivt på katter og støv, men har ikke vært MYE plaget av dette, og kanskje forsvant allergien også. Men nå som jeg er gravid for andre gang, har jeg blitt superallergisk. Eller vel-vel, alt er nok relativt, men jeg klør konstant i øynene og nesa, nyser mange, mange ganger hver dag og natt, og nesa renner og er tett. Andre som har fått diverse bonuser ved graviditet ? :-)
Boulengerina Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Jeg og ble mye mer allergisk etter at jeg ble gravid.. Før reagerte jeg på noen pelsdyr og steinfrukter. Nå etter mitt 2 svangerskap reagerer jeg på nesten alle frukter! Eneste jeg kommer på at jeg tåler er mango, druer og mandarin. Jeg har til og med blitt allergisk mot rå gulrot..! Så jeg har desverre blitt allergisk mot nesten alt som er sunt og godt.. :/ Hadde vært mye bedre om jeg ble allregisk mot potetgull og godteri..
MamiMaribel Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Oi da, stakkars deg, da tar jeg heller litt ekstra støvallergi. Det er jo veldig kjedelig at det er mot gode, sunne ting.. Kan det gå noe tilbake etter fødsel, tror du ? Eller er det sannsynlig at allergien holder seg sånn som den er nå ?
Neijasså... Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Min mor ble allergisk mot "det meste" (gress, burot, appelsiner, nøtter ++++) etter sitt første svangerskap. Det ble varig hos henne. Ikke så oppmuntrende, dessverre... Men hun har veldig god hjelp av akupunktur!
trebarnsmamma? Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg reagerer MER på det jeg reagerer på til vanlig mens jeg går gravid.
balsam Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 har aldri hatt en eneste allergi før jeg ble gravid med snuppa... da ble jeg suuuper allergisk mot skalldyr.. kan ikke ha noe som har vært i kontakt med skalldyr en gang... så kjedelig ettersom jeg elsker det!!
line_n & sara Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 fikk soleksem i sommer! ikke å anbefale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå