Gå til innhold

Svaak strek på el-test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker el-tester fra billige-tester og i går testet jeg rundt kl seks. Det kom en svak teststrek og en tydelig kontrollstrek. Testet igjen i ni-tiden og fikk en svak skyggeaktig strek da også. Problemet er bare at jeg har hatt lange sykluser de siste periodene, og ventet ikke el før 16-18. Kjenner heller ingen tegn på el..

Noen som vet om el-tester kan slå ut selv om jeg ikke egentlig har el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Jeg hadde det samme forrige mnd. Første pp etter p-pilleslutt, hadde svakt utslag på el strimmel 2 uker etter tr. 2 uker etter dette, når jeg ventet ikm hadde jeg tydelige el tegn så mine viste feil. Denne mnd skal jeg være heeelt sikker!

Skrevet

Jeg bruker også disse billig testene, men skjønner meg ikke helt på dei jeg altså. Forrige pp viste de to sterke streker på dagen før eggløsning, men denne pp viste de bare en sterk strek og en veldig svak en dagen før ventet eggløsning. Så jeg fortsatte å teste til helgen, da gadd jeg ikke mer for det kom bare en sterk og en svak strek. Men det som ofte sjedde denne uken var att det etter ca 5-7 min kom frem to sterke streker. Men da er de vel ikke gyldig lengre? Så jeg stoler nok ikke helt på disse testene. Lurer på om jeg kanskje kan ha hatt eggløsning noen dager før tiden denne gangen eller alt for sent. Syklusen virker ikke som den har helt stabilisert etter p-pille slutt.

Skrevet

Jeg er heller ikke fornøyd med de billig-testene så jeg har gått til innkjøp av digitale el-tester denne mnd. Blir litt dyrere men da vet jeg ihvertfall hvordan syklusen er..

Skrevet

I starten kjøpte jeg også billigtestene. Det står i bruksanvisningen at streken skal være like sterk eller sterkere en kontrollstreken. Det ble den aldri!!! Ble veldig forvirret, og bestilte CB digital EL test til neste periode. Når jeg fikk opp EL på CB digital prøvde jeg også en billigtest i samme koppen. Selv da var ikke streken like sterk eller sterkere- så min konklusjon er at de billigtesten ikke fungerer så veldig bra. VELDIG VANSKELIG Å TOLKE!

Har veldig stabil syklus så har brukt CB testene de siste periodene for å bekrefte EL de dagene jeg viste jeg skulle ha den- da varer de litt lengere...bare brukt to hver periode. Har nå bestilt de mellom dyre testene hos billigtester- så kan gi dere en tilbakemelding når jeg har prøvd de...

Skrevet

Streken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken før du kan kalle testen positiv. Hormonene er tilstede utenom el også, streken blir sterkere når konsentrasjonen av hormonet blir sterkere, da blir også streken sterkere! Husk også at det helst skal gå 4 timer siden sist du tissa før du tar en slik test. Lykke til :)

Skrevet

vist svaret er så usikkert svar så er det vel like griet å gå på legekontoret å sjekke der? er bare å gå direkte på laben,tisse litt så får man et sikrere svar:)

Skrevet

Det er viktig at test streken blir like sterk eller sterkere enn kontroll streken. En test skal heller ikke leses etter det angitte minutter som står i bruksanvisningen. De kan bli falsk positiv.

Digitale CB tester er helt topp og kan brukes i morgen urin også. Jeg kjøper de på www.billigtesten.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...