Gå til innhold

vippestol og bilstol....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge lar dere babyen deres på ca 2 mnd sitte i bilstol\vippestol om gangen? vippestolen kan jo legges ganske flat, men de bør kanskje ikke ligge for lenge alikevel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de bør ikke ligge i vippestol før de er rundt 6-7 mnd gammel, sa i allefall helsesøster til meg her om dagen, så jeg dro på Barnas Beste og kjøpte ei treningsmatte som junior nå ligger på, han er 4 uker i dag, ble straks mer fornøyd for da får han til og se seg litt mer rundt, framfor og ligge i vugga..

for selv om vippestolen er gangske flat, så siger de likevel sammen i ryggen...og d var ikke bra..

men når de begynner og spise så var d veldig kjekt m vippestol..

ang bilstol, så har jeg m mine to første barn, stoppet etter ca hver time for og ta de ut av stolen sånn at de får strekt på kroppen....

Skrevet

men viss de kan sitte en time i bilstol, er det jo ikke noe værre med vippestol... vippestolen er mye mer liggestilling på enn bilstolen.

Skrevet

Hvis man ikke skal bruke vippestol før 6.7 mnd så har man veldig liten brukt for den spesielt siden på noen av dem nærmer man seg da max vekta for hva de kan veie.

Vi brukte vippestolen fra begynelsen av. Fram til ho var ca 2,5 mnd satt ho aldri mer en 5 min om gangen. Ho lå på teppe i lekegrinda istede.

Etter det satt ho gjerne i vippestolen mens jeg var i dusjen om morran. og 15-20 minutter om gangen hvis ho satt i den ellers. Det var stort sett hvis ho var urolig og måtte "vugges". Jeg har ikke mulighet til å bære mye pga av en ryggskade.

Nå nærmer ho seg 9 mnd og har mer eller mindre vokst ut av vippestolen sin. Men nå bruker ho den knapt for ho trives med å fyke rundt på gulvet, åler seg rundt og begyner å få til krabbinga. Og ellers spiser ho sittende i høystol nå.

Skrevet

Vil bare legge til at på min helsestasjon mente de at vi fint kunne bruke vippestol fra starten av, men at vi selfølgelig ikke måtte la barnet sitte i timesvis. Man må jo bruke sunn fornuft.

Vi bruker ikke bilstol vi da for vi har ikke bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...