Gå til innhold

Produkter til stell


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvilke produkter (merker) skal dere bruke til bleieskift, bad, hårvask osv? Noen som har noen anbefalinger eller gode erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha sjekket tester på nettet har jeg kjøpt merket Babyline, som de selger på apoteket. De er fri for fargestoffer, parfyme og alt annet rask.

Kjøpte olje, zinksalve og shampoo, tror det skal holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt Aderma krem og badeolje. Har brukt kremen litt selv og den er fantastisk god! Produktene er dyre, men drøye. Fåes kjøpt på apotek.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd diverse produkter til vårt første barn vil jeg si at det er bare en produktserie som er brukbar: Weleda. Sinksalven er fantastisk og bademelken helt utrolig god. Har kjøpt disse i vår lokale helsekostforretning men de kan sikkert bestilles på nettet også. Natusan og Babyline er ikke bra etter min mening.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger nok også Weleda, har fått det anbefalt av flere. Min gutt har en stor sjanse for å ha arvet atopisk eksem og da er det tryggest med så "rene" produkter som mulig :)

 

Jeg har funnet litt informasjon om produktene på en svensk webside:

http://www.weleda.se/weleda_baby/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har handlet følgende i dag:

Balneum Hermal til bading. Denne er flott på tørr hud, motvirker skorper i hodebunnen og kan brukes til å vaske håret med også.Skal brukes ca 2 ganger i uken. Forøvrig så anbefaler vi å ikke bruke såpe etc når de små vaskes. De er jo ikke "skitne", rent vann holder i massevis!

Har også kjøpt A-creme til huden ved behov, ofte greit til hender, kinn osv. Og Inotyol til stumpen.. Den eneste salven som fjerner sårhet på bare noen timer. Bruker den på 3 åringen fortsatt!

Forøvrig har jeg kjøpt NaCl ampuller og rene kompresser til navlen, samt øynene som lett kan bli litt betente hos nyfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster på svangerskapskurset vårt anbefalte bare å bruke vanlig olivenolje i badevannet:) Ingen shampo eller annen såpe. Ingenting på stumpen heller før den evnt. er blitt sår, da kunne sink være bra. Ellers anbefalte hun potetmel i armhuler, under haken og i "valker". Veldig greie råd synes jeg, og håper de virker, for det var jo en billig løsning for en gang skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...