mimmitiltre Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hei, jeg er naa -4 dager (paa overtid) og skal til jm idag. naar er det vanligvis de sjekker for modenhet eller stripper?? har ikke saa lyst til aa bli strippet fordi det hoeres vondt ut, men vil gjerne sjekkes for modenhet.. naar er det vanlig man blir sendt paa overtidskontroll?? noen som vet?? takker for alle svar:)
mimmitiltre Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2008 rettelse: jeg er jo ikke paa overtid- men 4 dager over termin:)))
Pockahontas Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Har lurt litt på dette selv, så jeg ringte legen min i stad. Har time der i dag, men han ga ikke noe tydelig svar, hehe. Sa bare at det kunne vi "diskutere" jeg kom dit. Jeg spurte ang det å sjekke modning, ikke den "strippinga" da. :-)
Pockahontas Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 2 dager over termin her, så egentlig ikke overtid i den rette betydning jeg heller da. :-P
Marit82 Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hei jenter. Jeg er idag 6 dager over termin , og har spekulert masse på dette. Jeg snakket med min jordmor , å hun kunne fortelle at de vil minst mulig "grafse" oppi oss, pga infeksjonsfare. De vil aller helst vente til man skal på overtidskontroll på sykehus. Dvs 14 dager etter UL- termin. Så lenge alt er bra , og man ikke har blødning , vannavgang , ol , så velger dem å vente. Jeg ble litt skuffet faktisk , for lurer jo på om jeg har åpning osv. Men når Jordmor sier hva som er normalt ( på St.Olav ) velger jeg å høre på henne. Hun er da "fagmannen" Men jeg skal på kontroll igjen kommende onsdag , å da sa hun at vi skulle se på saken. Så vet ikke hva jeg har i vente. Men det er ikke en stripping det evt er snakk om. Sikkert bare en titt. Vi får smøre oss med tålmodighet! Nurkene våre kommer når de gidder MEN! Til alle som tror de sjekker modning selv : Dette skal man IKKE holde på med. Dere har ikke peiling på hva dere driver med , hva dere skal kjenne etter , og det er å be om bråk! Jordmor sa det var idioti å drive med egen undersøkelser. Å kunne gjøre vondt værre!
80-modell m guttebaby i magen Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 hei, jeg er i dag 4 dager over termin og akkurat vært hos jormor. hun sjekket modenhet for 1.5 uke siden, grunnet mye maserier, da var det kun 1 cm åpning og fast livmormunn. men i dag derimot var det veldig modent, hodet lå langt nede og hun kunne tøye livmormunnen til 3 cm åpning samtidig som hun "strippet" meg. så nå er det bare og håpe at ting vil skje snart!! og jeg må bare si til de som tror det å bli strippet er veldig vondt; nei det er det ikke. ubehagelig ja,men ikke vondt. Sa til jordmor jeg hadde trodd det skulle være verre, men da sa hun at det ikke var så vondt pga gode og modne forhold!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 De går inn å fjerner slimet tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 å bli strippet vil si å svipe borti "hormontrådene eller hinnene" som ligger på innsiden av livmormunn, for å se om det påvirker prossessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå