Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Mini er 4 mnd, og har alltid sovet på natta. En periode begynte han og våkne, fordi han var sulten, så jeg introduserte grøt. Begynte med grøt av 40 ml mme, og på 1 uke så har vi mått øke til en hel porsjon! Da altså laget av 1 dl mme. Han drikker som regel 130 til hvert måltid også.. Nå får han grøt på morningen, og kvelden, men våkner like herlig kl 6, og er kjempesulten!! Er vel kanskje normalt, men er så vant til ei småspist jente, så detta er litt nytt for meg )
lengter daler ned i skjul... Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 j hvis han får grøt og melk på kvelden så er det nok helt normalt at han er kjempesulten på morgenen kl 6 igjen.. (var det sånn du mente?) da har han jo vært mange timer uten mat.... gutten min er 6 m nd om 1 uke og han spiser grøt av 1 dl mme(akkurat nå har han grøtnekt) og etterpå drikker han 100 ml melk, hadde sikkert drukket mere hvis han fikk, får dette morgen og kveld, enda vil han ha flaske 200 ml 1-2 ganger på natta, hehe!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Åkey, da er det ikke så ille likevel da )
lengter daler ned i skjul... Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 neida helt normalt tenker jeg ) deilig at han sover hele natta da! det gjør IKKE min lille konge! hehe!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jada, det er veldig deilig. Det har han gjort hele tiden, så om han begynner med noe annet nå, så tror jeg at jeg rogner, hehe har hatt min tørn med konstant nattevåk, hyl og grin tidligere, så takker meg til en så snill gutt nå )
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Hvor stor er han? Noen barn har stor matlyst. Minsta på 8mnd er ikke stor av vekst, men matvett har hun. Spiser 2 store posjoner med grøt hver dag, et stort middagsglass, litt av vår middag og frukt som mellomåltid et par ganger pluss 9dl mme...hun er 8,5kg og 71cm ca. Helsesøster er forundret over at hun ikke er større, men hun er også fryktelig aktiv. Hun har alltid vært glad i mat, men en periode var hun så syk at hun kasta op mye av maten og gikk ned i vekt...hun hadde sikkert vært noe tyngre hadde det ikke vært for det. Starta med grøt da hun var 5 mnd og hun gikk raskt til fulle posjoner i løpet av 2 uker. Ble sine hvis vi bare kom med melka. Slutta med puppen pga at hun nok ikke hadde tålmod til å suge også.
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 På 3 mnd kontrollen var han 6.5 kg, og 64 lang, om jeg ikke husker feil. Jenta mi også var sånn, når ho var året, så kunne ho ete og ete, men la ikke på seg et gram! Var så innmari aktiv, hele dagen. Nå begrenser det seg jo hvor aktiv et troll på 4 mnd kan være da ) Når jeg veide han på vekta her hjemme nå, så veide han forresten 7.3...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå