Gå til innhold

Hvem andre trener..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. jeg har trent i 2 år før jeg blei gravid og har forsatt med det.. Trener 3 ganger i uken med ellipsemaskin og spinning.. Er begynt å bli litt tyngre da pga av magen. Er 32+2 i dag. Noen andre som og trener.. ?? Og vist ja, hva da,, ?? Så har noen sagt at det kan starte fødselen før men legen nevnte ingenting om dette når jeg sa jeg forsatt trente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener jevnlig jeg. Har en uke til termin. Man skal bare passe på at man ikke får puls over 150, og at man ikke blir overopphetet. Og så skal man helst ikke hoppe og overbelaste.

Jeg har gått bort fra trening i sal slik at jeg kan trene i mitt eget tempo. Pleier å bruker sykkel og rotex-maskin (det samme som ellipse?) som oppvarming og løfter litt vekter etterpå. (Armer, ben og rygg).

Det gir meg alltid ny energi å trene. Dessuten er det vitenskapelig bevist at de som trener gjennom hele svangerskapet har lettere og kortere fødsler, og bruker mindre smertelindring. (Min terori er at man er "flinkere" til å utløse endorfiner når man er godt trent).

Har aldri hørt at moderat trening kan føre til for tidlig fødsel.

Skrevet

Klarer ikke å trene så mye som jeg vil pga bekkenet, men er på bassengtrening to ganger i uka. Godt å ha treningen, ellers hadde det nok blitt lange dager...

Skrevet

Har trent jevnlig jeg også, er i uke 38 nå. Men har begynt å få litt rygg- og bekkensmerter de siste to ukene, så jeg har gått bort fra helsestudio og begynt å kun trene etter dvd'n "Mammatrim" med Kari Jaquesson. Det fungerer fortsatt bra for meg. Og så går jeg turer da.

Skrevet

Jeg er 31 uker på vei, har trent hele svangerskapet og trener fremdeles. Har lagt treningen litt om etter hvert og trener nå ca. 2 ganger i uka på ellipsemaskin og i tillegg styrke for armer, rygg og mage (siden). Heller ikke hørt noe om at moderat trening kan sette i gang tidligere fødsler, heller at det er bra å trene og holde seg aktiv hvis man kan. Og stoler på at kroppen sier fra hvis noe ikke er som det skal...

Skrevet

Hei hei:)

Jeg kommer rett fra Sats nå.

Før graviditeten jogget jeg mye + trente pilates hjemme.

Kuttet ut joggingen da jeg ble gravid og erstattet det med å gå rlange turer i skogen (hørte at det kunne fremprovosere SA ved å jogge, ikke vet jeg...Tok iallefall ikke sjangsen)

Trente pilates til mageøvelsene ble ubehagelige.

1. tri + deler av 2. tri bestod av å ligge på sofa og forsøke å ikke spy, så da ble det kun noen få gåturer når formen var grei.

Mot slutten av 2. tri og hele 3. tri har jeg vært jevnlig på Sats og trent forsiktig styrke + gått 1 time på mølla eller syklet en halvtime slik at jeg blir andpusten og svett.

Forsøker å trene styrke og sykkel 3 ganger i uke på Sats. Dersom været er dårlig og jeg ikke gidder å gå ut, prøver jeg å gå en time på mølla de dagene jeg ikke trener styrke...

I morges var det virkelig ikke fristende, men nå er jeg hjemme igjen og ryggen er bedre, bena er ikke vonde, bekkenet er bedre og humøret er bedre! Så sover jeg bedre på natten også:) Flott pakke altså!

Hadde jeg blitt hjemme ville jeg bare hatt vondt i kroppen og dårlig humør:) Føler meg heldig som ikke har så utrolig mange plager nå mot slutten, men så lurer jeg på om det er fordi jeg trener eller om jeg trener fordi jeg ikke har plager...

Har 19 dager igjen til termin;)

Skrevet

Jeg er 30 uker på vei og trener stort sett hver dag. Både spinning, styrke og aerobic. Får masse ekstra energi av det:) Trenger en sterk og opplagt kropp til fødselen=)

Skrevet

Jeg er i uke 28, og har trent når jeg har hatt overskudd til det, 1-2 ganger i uken. Men nå har jeg så godt som sluttet. Hadde en veldig ubehagelig opplevelse under en trening, og har fått ryggsmerter etter hver trening. Er ikke noe low impact timer der jeg går, og finner ikke helt motivasjonen til å trene på egenhånd... Prøver å få til å gå endel turer, men ikke alltid så lett å komme seg opp av sofaen :-/

Skrevet

Jeg sliter masse med bekkenløsning og ryggsmerter så noe særlig trening blir det ikke.

Går tur med hundene i skogen hver dag der jeg kan slippe de løs, og gå rolig i mitt eget tempo, noen dager er gode da prøver jeg å gå mer bakker og få opp puls og pust litt...men da får man igjen for det senere den dagen da.

Ellers blir det litt turer i svømmehallen, men mest for at det er så deilig avslappende å ligge å skvulpe :D

Er i 34. uke

Skrevet

Æsj. Jeg trente kjempebra i andre trimester (SATS 2-3 ganger i uka + aktiv med turer ++ ellers), men nå er det bare sorgen og orker nesten ikke å gå til jobb (15 min). Føles litt bortkastet og ha trent i andre trimester og så "kaste det bort" ved å plutselig bli inaktiv. Men har vært i skikkelig dårlig form, så har unnskylding. Prøver å dra frem noen manualer (4kg = nyfødt baby ;-)) av og til hjemme. SATS-medlemskapet er fryst.

Skrevet

Så flink dere er. Jeg har ikke trent noe i det hele tatt. Var vant med å trene før fødselen, men all energi og en øm rygg gjorde at jeg ikke orket. Skal komme igang med trimmen etter fødselen, men det blir nok tungt.

Skrevet

Jeg trener 2 ganger i uka - aerobic/step og styrke + prøver å få gått en 30 min tur hver dag.

Har aldri hørt at trening kan sette i gang fødsel!

Jeg er med på det forskningsprosjektet som er omtalt på forsida her, så de hadde vel ikke kjørt oss så hardt så seint i svangerskapet (jeg er 34+4) hvis det var fare for det:-)

Skrevet

Takk for svar.. Jeg er ikke alltid så flink å ta det med ro.. I dag gikk jeg 1,5 time på crosstraineren min.. men går ikke med så høy puls som til vanlig. Da tar jeg meg litt mer ut på spinning, er så lett å bli revet med med god musikk.. men er begynt å gå på do litt under treningen, men men sånn må jeg vel regne med..

Skrevet

Trener hver dag, raske gåturer. Tror ikke det er farlig å trene, så lenge man lytter til kroppens signaler. Trente man før man ble gravid, så er det vel bare bra å fortsette å holde formen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...