Gå til innhold

Vann


betaliten

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har begynt å gi den lille vann rett fra springen??

 

Var på 3mnd kontroll med Kaja forrige mandag og da sa helsesøster at jeg skulle begynne å gi henne vann rett fra springen.

Saken er den at hu bare griner på nesa av vannet og det kommer som regel ut igjen med en gang. Har prøvd å gi henne det både fra flaske og teskje..

Noen tips for å få dette til?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lurer på det samme. men skal vanne være romtemperert eller kaldt rett fra springen. jeg har gitt lunkent kokt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små putter jo nå etter hvert alt mulig rart i munnen, så det går fint å gi vann fra springen etter hvert. Jo mer mobile de blir jo mer får de tak i :)

 

Hvis du har problemer med å gi henne flaske så kan du prøve drikkekopp. Min eldste tok aldri flaske men drikkekopp derimot var løsningen for oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt er kjempe glad i vann:) Han likte det ikke så mye i starten, men bare fortsett å prøv:)

 

Jeg koker og avkjøler vannet fra springen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer......hva er poenget med å gi dem vann egentlig???? Morsmelk er jo å regnes som tørstedrikk, så da er vel vann unødvendig? Jeg ville kokt vannet barnet skulle få og så avkjølt i kjøleskap. Jeg har lest at man anbefaler å koke vann til de er 6 mnd i hvertfall......på samme måte som man koker flaskene og ikke har de i oppvaskmaskin før de er 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes man må være litt avslappet i forholdt til det med å koke vann.. ærlig talt, de må jo få i seg litt bakterier.. og det som ikke dreper gjør deg sterkere!!

 

jeg har vasket flaskene i oppvaskmaskin siden hun var nyfødt, og hun lever i bestevelgående fortsatt, så tror man ikke skal freake helt ut når det gjelder slike ting, det er fort da det går gæli!!

hvertfall det jeg synes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...