Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Sniker meg inn her for å spørre dere med litt eldre barn. Lillegutt er 10 mnd og skal begynne i barnhage (mest sannsynlig) i februar. Hva trenger de når de begynner ? Og hvordan gjør de det i barnehagen med mat og legging etc? Håper noen tar seg tid til å svare :-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Barnet trenger: parkdress som tåler vann regntøy matboks (gjerne med et lokk som henger fast i selve boksen. Da er det ikke så stor sjanse for at du må kjøpe ny fordi lokket forsvinner) Bleier (ikke up&go) smokk (skal ligge i vognen til legging. Man få ikke ta den inn). Eller må du merke alt med navn (merkelappen.no). Og man må selvsagt ha med et klesskifte som alltid skal ligge i bhg. I vår bhg så får de minste all mat i bhg. Så kanskje du ikke trenger matboks. Legging er hos oss kl.12 (sånn ca.). Jeg fylte ut et skjema om alle rutiner mitt barn hadde. Når det la seg. Når lenge det sov. Om det skulle ha et koseteppe eller smokk osv. Fylte også ut et skjema ang. mat. Hva han likte og ikke ville ha av mat. Jeg minnet på at min sønn ofte var tørst osv.
Hildemor fra vest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Hei og god morgen..Det er nok litt forskjellig fra barnehage til barnehage men jeg kan fortelle ut ifra min erfaring.. Minsten begynnte i barnehagen i august 2007 da var hun ca 17 mnd..Hun går på en småbarns avdeling fra 0-3 år..Der er de 9 barn og 4 voksne.. Barna har matboks med seg som skal holde til frokost og lunsj ( noen dager har de varm lunsj eller smørelunsj som er forhåndsbetalt)..Frokosten kan de spise etter hvert som de kommer i barnehagen ca fra 8.30-09.00 for vårt vedkommende.. Avhengig av vær og vind bestemmer de seg for om de skal finne på ute eller inne aktiviteter..Lunsjen er fra 11.30-1200 da spiser alle barna samlet..Etter lunsj er det sovetid..Noen barn sover i vogn ute og noen har senger inne..De fleste barna sover da et par timer..De som ikke sover leker stille lek inne på avdelingen..Resten av dagen er og selvfølgelig væravhengig men stortsett tar de seg en tur ut på ettermiddagen..Barnehagen er åpen til halv fem men for oss passer det best med henting i 14-15 tiden ..Henter da en blid og glad unge som har fått ut masse energi og kost seg med andre barn og voksne..Jeg er veldig fornøyd med barnehagen til lillegullet vårt og hun stortrives selv også..Lykke til ;-)
Hildemor fra vest Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Hei igjen..Ser jeg glemte å skrive hva du trengte av utstyr men hun over meg her hadde jo det meste..Kan kanskje legge til at de sverger til ulltøy fra inderst til ytterst i barnehager..Flis går også greit selvfølgelig men stiller du med ull får du nærmest stjerne i boken..Sikkert noe annet jeg har glemt men det er bare å spørre hvis det er noe annet du lurer på..Koselig å kunne hjelpe ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå