Gå til innhold

Hvordan kan man sjekke selv? Vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 3-4 dager har jeg gått opp flere kilo, tenker at det må være vann. Har tatt av meg giftering og sånn for lenge siden, så det er ikke så lett å se på det. Når jeg trykker på leggen min så blir det hvitt, det tar mye lengre tid nå før den hvite flekken forsvinner, det er et tegn på at man har endel vann i kroppen, er det ikke?

Noen som vet noe om det? Hvor mange sekunder osv? Takker for svar :)!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelle tegn på vann i kroppen er at du går fort opp i vekt,hovene ankler og fingrer,mye merker på kroppen av klæra osv.

Vann i kroppen er bare bra,det er godt for sirkulasjonen og forsvinner rett etter fødsel.

Antydning til svangerskapsforgiftning må du ha lege sjekk.

Skrevet

Når du trykker på huden, og huden blir hvit, og liksom "henger igjen" en stund, så er det tegn på vann i kroppen. Dersom du har merker etter strømpene rundt ankelen, så er det og et tegn. Dersom fingrene føles stive, og sprenger litt når du bøyer dem, er det enda et tegn. Ansiktet kan også bli "pløsete". Og med en slik vektoppgang som du har hatt, skulle en tro at du har litt væske i kroppen ja.

Drikk mye vann, spis ananas/grapefrukt - dette er vanndrivende, og kan hjelpe litt. Dersom det er veldig plagsomt, ville jeg kontakte lege/jm.

Skrevet

Jeg har også godt opp flere kilo på få dager pga vann. Jeg har stive, hovne fingre og oppsvulmede ben. Ankelkulene mine har forsvunnet og alle skoene min er veldig trange, får bare på meg joggesko...

Jeg får også hvite merker på kroppen når jeg trykker og det skal være et tegn på vann, men jeg har ikke tatt tiden på hvor lang tid det tar før den forsvinnner.

Jeg tror det beste kjennetegnet på vann er stive fingre, hovne ben og merker etter sokkene.

Skrevet

har hatt helt dilla på sitron og grapefrukt jeg,så jeg har ifølge legen lite vann i kroppen...noe han forresten mener er bra for da slipper jeg så til de grader opphovning og sådant...så jeg kan på det sterkeste anbefale å spise grapefrukt,men husk at det bare er selve fruktkjøttet som er godt,alt av skall og hinner syns ihvertfall jeg er grusomt...også er sitronvann bare digg og bra... :) jeg har forresten ikke gått opp noe særlig og er i uke 27 nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...