mæjah Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 er det å anbefale eller ikke? er 9 dager over termin.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 aner ikke om det virker, men sykehus o.l. anbefaler ikke at du tar det. Endel apotek nekter også høygravide å kjøpe det... Tror det kan fremkalle styrtrier (?)
mæjah Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 ok da tørr jeg ikke! takk for svar
Celine02 Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ble sterkt frarådet dette av min jordmor. Hun hadde hatt flere gravide som hadde prøvd og hatt svært ubehagelige fødsler som følge av dette.
BlåklokkaVest Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Har hørt om de som har prøvd, men som bare har endt opp med å ligge krøket på gulvet i magesmerter....... Tror ikke jeg ville ha prøvd det.... Anbefaler heller å gå en tur! Gå så raskt som du klarer! Gjør dette hver dag! Du trenger ikke å gå så langt. Det funket både på meg og flere andre jeg kjenner :-)
Lene 1. Mai Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Har hørt mange skrekkhistorier (og noen positive), men det anbefales absolutt ikke. Helsevesenet sier NEI NEI NEI! Jeg ville aldri turt det! Uansett hvor utolmodig man er.
Jordbæret <3 Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk det faktisk anbefalt av jordmor da jeg var to uker på overtid. Så jeg tok det i gode doser, men ikke noe skjedde. Annet enn at jeg fikk gått på do. Jeg ble til slutt satt igang og hadde en kjapp og lett fødsel, ingen dramatikk til tross for at babyen var nærmere fem kilo. Der jeg kommer fra er det vanlig at høygravide prøver laxerolje når de nærmer seg termine og er blitt modne. Jeg har ikke hørt om noen skrekkhistorier knyttet til bruk av laxerolje.
Jordbæret <3 Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Jeg kom i skade for å blande mine to fødsler litt her. Med nr en tok jeg gode doser laxerolje og fikk gått på do. Dette var om kvelden, neste formiddag fødte jeg. Det var en lett og kjapp fødsel, men om det skyldtes laxeroljen, vet jeg jo ikke. Med nr to gikk jeg 19 dager over tiden og prøvde vel alle mulige og umuligeråd, også laxerolje, men her skjedde ikke noe. Dette til tross for at jordmor målte regelmessige rier (som jeg ikke kunne kjenne vel og merke), og jeg var moden som bare det. Jeg ble til slutt satt i gang og hadde en grei fødsel også nå, det var denne babyen som var så diger.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Man risikerer visst en styrtfødsel ja..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Jeg prøvde det . Var seks dager på overtid,og blandet lakserolje i rømmegrøten. Ble anbefalt å ta masse kanel på,så det gjorde jeg. "Oppskriften" fant jeg faktisk her inne. Husker ikke helt hvor mange skjeer jeg tok,men tror at det var en 3-4 spiseskjeer. Jeg fikk rier samme natt,og måtte kjøre på sykehuset neste morgen. Nurket ble født samme dag. Vet jo ikke om det var lakseroljen som gjorde utslaget da:). Kan jo ikke si noe sikkert. Jeg har heller ikke hørt noen skrekkhistorier. Men kan jo skjønne det hvis man snakker om å helle i seg en halv/hel flaske. Klart at folk kan få magekramper da!Det er jo neppe meningen at man skal få i seg så mye... Lykke til ,enten du prøver eller ei;)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har også prøvd. Tre ganger!! Ingen resultat. Fikk høre at jeg var moden og greier. Men nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå