Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Følger dere dietten slavisk eller hender det at dere skeier ut med noe godt? Er på min første uke, og har allerede skeiet ut på juletrefesten på lørdag.. men tror at man egentlig ødelegger ketosen da eller? Jeg følger spisdegslank.no dietten, mellom 1100-1300kalorier pr dag, og 25gram karbo pr dag. Hvor mye spiser dere i løpet av en dag? Jeg har spist 4 måltider pr dag, men trenger 5, siden jeg er generelt i mye aktivitet som trening og slikt, Og evt hva spiser dere? Har lest endel på lavkarbo og ketolyse, men lurer fortsatt? Tusen takk for svar!
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Nei, ikke noe slavisk her for min del hvertfall, men ja, det ødelegger ketosen! MEN, noen tåler mer enn andre, det finner man gjerne fort ut. Og om man trener endel, så forbrenner man jo litt mer karber, og vips, så kan man unne seg 10 ekstra uten at det gjør noe. Jeg spiser det jeg vil, så lenge det er under 15 gr karber i løpet av dagen ) Men hender jeg spiser litt godt utenom...så prøver og få sykla litt for og bøte på den dårlige samvittigheten. Begynte 22 november, og har sprekt endel ganger, med julebord, juleferie, nyttårsaften, og at annet som følger med i jula, og har tilsammen gått ned snart 6 kg, og er igrunn fornøyd med det. Det er et vekttap over tid, som kroppen min kan leve med Jeg spiser egg og bacon til frokost, brokkoli og kjøtt til middag, og gjerne noen polarbrød til kvelds, med pålegg.. Om jeg spiser noe imellom, så steker jeg meg gjerne en kotelett, eller løvbiff...
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Men er du vant til å spise bare 3 måltider om dagen? Det er så lite, isåfall må jeg spise meg stappmett på 3 måltider, og det går ikke med denne dietten føler jeg.. 15 gram høres så ekstremt lite ut, jeg syns 25 gram er lite og.. Har begynt å hoppe tau hjemme jeg nå, trener på elixia hver uke, men når mannen min er i turnus så er jeg stuck her hjemme.. skal prøve å få hoppet tau 3 ganger i uka x 30 min.. Hva slags snacks spiser du? bacongull går bra?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Nei, brukte og spise mindre! Hehe. Men det var all småspisinga utenom da vettu ;o) Derfor jeg må ned... Ja, 15 gr er lite, men det er så mye annet UTEN karber man kan spise, så det går så fint Dessuten, om jeg følger dietten slavisk i noen dager, så er jeg ikke lenger fysen, og sultfølelsen avtar. Snacks: Bacongull ja, eller mørk sjokolade, gele og krem, om jeg vil ha noe dessert..... kommer ikke på mer i farta, pluss at jeg har en kidd hengende over armen
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2008 OK, tusen takk! må nok lære meg mer om hvilken typen mat jeg kan spise, må uansett ha skjerpings på kostholdet fremover.. du skjønner at vi har fått ferdig porsjoner fra spisdegslank.no levert på døra, vi kjenner en som gjorde det og da ville vi prøve det.. har planer om å lage alt selv ifra neste uke når det vi bestilte er tomt.. Nå høres vi sikkert superlate ut, men vi ville prøve det for å se om det hadde noen effekt og om vi ville fortsette med dette.. =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Såpass ja! Er ikke det litt Tori Spelling? hoho. Sikkert bra, men ikke spes billig ) Jeg spiser jo vanlig mat jeg, gompa i meg stekt laks i går, med masse rømme og dill. Var så godt atte! ) Gubben som laga ;o)
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Vel, det koster mellom 450kr-750kr pr uke avhengig av hvilken meny man velger, Vi spiser endel ute selv når vi er på farten så vi sparte faktisk kr denne uka=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Ikke så ille lell da, men er det per pers, eller for begge 2?
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. januar 2008 Pr pers. Men vi bruker den summen bare på å spise ute vi.. i tillegg til mat hjemme.. så for oss var det lønnsomt.. =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Såpass ja ) Vi handler som regel bare for 1000 kr i uka vi da, og det er _alt_, mat, husholdningsartikler, bleier, mme, og sånne ting MEN, blitt litt dyrere når frua skal ha biff og koteletter hver dag ja :a
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2008 Oi sann.. he he.. vi sløser nok litt med matpenger, men vi er ofte på farten, enten trening, i byen eller jobb og skole., og da er det ofte vi tar en matbit.. Tror nok at vi bruker rundt 1000kr i uka vi og til det vi handler og tar med hjem,, men bruker jo i tillegg det vi kjøper når vi er ute.. Vi har kjøpt kjøtt i sverige vi og fyllt opp fryseren, så kan jo hende det er lurt for deg om du skal spise biff hver dag=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Vi sløste vi og, helt til sambo plutselig gikk NED i lønn. MEN, vi lider ingen nød! Japp, har vurdert en svenske-tur, vi har jo tilogmed kjøpt oss fryser! Hehe ) MÅ ikke ha biff da, men som et lunsjmåltid, eller som tilegg til salat, så er det jo snadder ) Skal jo gjerne ha noe jeg liker for og få detta til og funke ;o)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 jeg spiser som regel det vi har til middag jeg, fiskepinner, kjøttboler, fisk, kjøtt av fe eller fugl. så spiser jeg litt blandet salat til, lar potetene, risen eller spagettien ligge. noe er nok litt ihøyt i henhold til karbo med tanke på blandingsprodukter osv men jeg har vært i ketose i 2 uker nå. egg til frokost, salat til lunch kanskje osv... at glykoselagrene mine veier 4 kilo er ikke tilfelle iallefal.. de veier vel mellom 500 gram og 2 kilo avhengig av kjønn, samt at man får litt mer vann i kroppen når man går over til vanlig mat igjen. men helt vanlig blir det aldri da, om man ikke tåler karbohydrater godt i forhlold til å legge på seg. sorry alle skrivefeil altså men jeg sitter på tven for å få skrevet og det er faen helt umuiig.. tv og fiberoptisk kabel samt tastatur jeg aldri har brukt. hehe. nå skal jeg snart på trening for å trene av meg den dårlige bolle-samvittigheten fra i går. argh. forrsten så ødelegger det jo at man grår inn og ut av ketose men man kan ikke være i ketose bestaandig heller. da får man heller bare se på det som om målet er en dag lenger unna. jeg ha 2 planlagte sprekker denne uken.. ut med dib-damer og ut med kjæresten sin jobb. jaja.
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. januar 2008 Ja det er jo viktig å spise noe man liker da, hvis ikke forsvinner motivasjonen helt... Vi elsker indrefilet selv, i kinesisk wok.. nam nam=)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Praktisk med pc på tv'n da Tiker, or not! Har prøvd det der jeg og, takke meg til! Skjønner ikke hva mannfolka skal med det. Men har forøvrig ikke fiber da, vanlig nett... Men over til tema, jeg og spiser det vi har til middag, som jo blir litt feil mtp innhold, MEN, jeg orker ikke slutte og spise god mat altså! Til det er mat altfor godt! Ikke ketose på meg i går, men spiste taco på lørdag...så satser på at jeg er i dag... *håpe håpe* Må igrunn bestile mer piller og.. hmm...
Regnbuens barn™ . Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. januar 2008 Bra at det ikke bare er meg da som sliter med disiplinen her, må nok studere vedlikeholdsdietten bedre tror jeg..ok, hørte nemlig at det glukogenlageret var på 4kg, ja veske er det endel av, æsj.. men føler at jeg har gått ned i midjen allerede, faktisk 4cm eller noe.. (målte vettu), magen er ikke så oppblåst lengre=) Har to barnebursdager fremover.. huff...=) Nå skal jeg ut og gå lang tur, skal gå til bydelskontoret for å levere bekreftelsen på bhg søknad =) Motiverende da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå