Ceccan** Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ble ansatt i ny jobb rett etter endt utdanning i sommer, og begynte i september. De har lagt ned masse ressurser på å gi meg kurs, og den type ting.. men problemet er at jeg mistrives utrolig sterkt i stillingen.. jeg går å gruer meg til neste dag med en gang jeg kommer hjem om dagen, og har helt vondt i magen når jeg tenker på at jeg må dit hver dag... Jeg er egentlig ganske "heldig" som har fått denne stillingen, og får høre det rett som det er.... de har andre typer stillingen innen konsernet, og tror kanskje det kan bli ledig en stilling i en annen avdeling der jeg vil trives mye bedre med arbeidsoppgavene, men problemet er jo at de har gitt jeg masse kurs ol. i forhold til den stillingen jeg er i nå (en stilling jeg virkelig hater) og da vil jo alt dette være bortkastet. I tillegg må de starte en ny runde med ansettelse, som også er kostbart. Ettersom jeg ikke bor på et altfor stort sted, og den andre avdelingen jeg har lyst på jobb innenfor er i samme bygg, vil det være veldig kjipt å se sjefen hver dag i lunsjen ol... huff, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. orker ikke ha det sånn!!!!
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Snakk med sjefen din og forklar situasjonen. Det er vel ikke gitt at du skulle skjønne hva jobben innebar før du hadde testet den ut -og det er jo en sjanse man tar når man tar en ny stiliing uansett om man blir kurset til den eller ikke. Hvis dette blir et problem, kan dere kanskje sette opp en avtale eller prøve å komme frem til en løsning som gavner begge parter. Prøve i en periode og se om de kan finne noen andre til å erstatte deg -samt at det blir litt lettere for deg å gå på jobb kanskje når du ser en utvei. Bedre å være ærlig om dette og rett og slett si :"takk for muligheten, men etter nøye ettertanke passer nok ikke denne stillingen for meg". Hvis de vet hva som er best for seg er de behjelpelige med å finne en løsning sammen med deg, for det lønner seg jo ikke for noen parter at du er i en stilling du mistrives så sterkt i. Lykke til!
Ceccan** Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 ja, men jeg har verdens dårligste kjemi med sjefen.. han er bare opptatt av resultater, og at vi skal nå budsjettet våres. Han presser allerede GANSKE mye på meg, enda jeg er ny... men jeg må vel antageligvis bare bite i det, og snakke med han.. huff:(((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå