Gå til innhold

Noen andre som syns..

Anbefalte innlegg

Skrevet

de er litt bedre enn mannen til å ta hånd om babyen? Da mener jeg alt.. Har en liten en på 3 uker og pappaen er veldig flink, men mange ting han liksom ikke klarer.. Har jo lyst til å lære han, for vi skal jo lære litt av hverandre pga det er førstemann.. Men hvordan si ting så det ikke høres ut som "nei, det der er ikke sånn du gjør det, la meg vise deg".. Vil ikke at det skal høres ut som han er en dårlig far eller noe.. men sånn som å få han til å rape og sånn det får han ikke til, men vil ikke si sånn og sånn gjør du det for jeg er redd han blir litt lei seg da.. og for fire dager siden så begynte han å smile.. Og ser ut som han har veldig lyst til å si noe da vi prater med han.. Men pappaen "klarer" ikke å prate med han.. Skjønner det at det er litt rart å prate med en baby som ikke prater tilbake.. Men vil jo han skal bli kjent med pappaen sin.. og at de kan kose seg sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt dette vil dere alle vokse bedre inn i. Det er morsinnstinktet ditt som forteller deg "Hold hodet hans!" "Ikke hold han slikt!"osv.

Din mann bør få lov til å gjøre ting på sin måte, mens du gjerne kommer med litt innspill. Om du tar over hele styringa kan du risikere at mannen din føler seg "dum" og ikke vil holdet babyen i det hele tatt. Ros han også på de ting han gjør bra. For meg var det badingen. Jeg var livredd når mannen skulle bade babyen - tenk om han mistet han. Men man lærer seg å slippe kontrollen etterhvert.

Ang. det å prate så er det mange som har det slikt. Mine gutter er 9mnd og 2år og faren deres synst fortsatt at det er rart å synge til dem.

Kanskje det er letter for din mann å snakke med barnet når du ikke er der. Babyer liker også at vi går rundt i huset og peker på bilder og forteller "at dette er bilde av mormor" osv. Noen menn trenger en oppgave. Fortell han at han og babyen kan hilse på hverandre i baderomspeilet. Da er de i et annet rom - og man kan iallefall si "se!".

Men gi det tid:)

Skrevet

Tusen takk for svar.. :)

Ja det er ting han gjør som er veldig bra.. f.eks bading som du også sier.. han er kjempe flink med det..

Har prøvd å gå ut av rommet så han og babyen kan være alene, men det blir til at han bare legger han ved siden av seg, og når han er våken så vil han helst ha litt oppmerksomhet og ikke bare ligge der ellers blir han gretten..

Men ja vi er jo nye i dette og han er jo bare 3 uker gammel så dette kommer vel etter hvert ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...