Gå til innhold

Hjelp....hvordan snu døgnrytmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente på 5 uker. En utrolig snill og harmonisk baby (trodde ikke det var mulig med et så snilt barn=)) Hun sover som en stein hele dagen, våkner bare for å få mat ca hver tredje time. Men når kvelden kommer er hun VELDIG våken. Hun er da våken fra ca kl 23.30 til 03.30. Da sovner hun ved puppen, og sover til ca kl 10.30 uten spisepauser el. Når hun er våken ligger hun bare å "prater" og koser seg. Jeg har ikke samvittighet til å la henne ligge i mørket på soverommet vårt når hun er så våken, så da blir det til at vi blir sittende i stua (pappa skal jo tidlig opp på jobb, så han trenger søvnen sin) Har prøvd å holde henne mere våken på dagen, men dette er veldig vanskelig, hun sover gjennom det meste.

Hvordan kan jeg snu døgnrytmen hennes slik at hun får den lange søvnperioden når vi også sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faktisk det er bedre og bare la henne ligge i senga og prate og styre på der jeg en og ta henne med inn i stua..

Om samboeren din ikke klarer sove (min sov gjennom ALT) at han da kansje kunne lagt seg på gjesterom/sofaen en liten periode og sett om det gikks eg til at hun skjønner at nå er det mørk og det er sovetid, kansje prøve og gi henne mat litt før og se om hun blir døsig av det?

Jeg hadde en unge som ikke sov på dagen eller natta nesten jeg så resultatet hos oss for at jeg skulle få litt søvn var og legge henne i vogna og ligge og bysse på den i halvsøvne så jeg veit igjen ikke helt hva du kan gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...