zethaline Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hva pakker dere i bagen? Har dere noen tips? Holder på skrive liste nå,så om noen har noen gode tips tar jeg gjerne i mot;-D
kaffeplante Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 synes den bagen er vel oppskrytt... trenger man noe mere en hjemreiseklær evt klær til barnet og litt skifteklær til seg selv samt toalettskaer da... skal jo ikke påferie liksom....
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Kan gi deg noen tips fra hva jeg hadde med første gangen: Meg selv: - Toalettsaker (shampo/balsam, deo etc) - Ullsokker, sokker og undertøy (ekstra med amme bher da man kan lekke litt og dem kan bli våte og kalde og gjerne litt store gode truser som ikke er stramme, jeg brukte hipsters som var veldig behagelig) - Gode romslige bukser og gensere - Hårføner (veldig greit og ha etter man hadde tissa for var vondt og tørke seg med papir) - Nattbind (masse, masse nattbind de jeg fikk på sykehuset var store klumpete og lange og jeg følte ikke dem var så sikkre) - Noe enkelt og sove i slik at du ikke trenger kle av deg så mye med tanke på amming - Amme innlegg (ull innlegg) - Lesestoff (greit og ha når babyen sover) - Brystkrem om du skulle bli sår av amminga Babyen: - Bodyer - Stømpebukse - Nattdrakt - Hjem reise klær - Klorevotter - Tynn lue Dette jeg kommer på i farta hvertfall..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har måttet "revidere" bagen den siste tida, den ble da så urimelig full og tung...hehe=) Jeg har pakket med: Til meg: 2 kosebukser i mørke farger (i tilfelle uhell med blødninger) 1 god genser i tynt stretchy stoff (bruker den som pysj-topp vanligvis) 1 amme-bh 2 par ullinnlegg + en del papirinnlegg fra Chicco 2 gooode truser 2 par sokker tøfler toalettsaker (kjøpte dobbelt opp, masse smart å finne på H&M) Satser ellers på å bruke det jeg får låne på sykehuset, dvs sykehusskjorte (syns den er god), nettingtruser og bind Til babyen: body og strømpebukse i tynn baby-ull sparkebukse strikka hentesett helsepledd klorevotter + utevotter innelue + utelue ullsokker + tøfler Kommer til å bruke det vi får låne de første dagene, har egentlig pakket mest med tanke på hjemreise Ellers: kamera (nyinnkjøpt for anledningen) ekstra batterier + minnekort mobil + lader 3-pk Kuli + Farris + Digestive kjeks (i tilfelle det blir action på natta) babypermen vår + selvfølgelig helsekortet Tror det var det meste.....=)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Det varierer vel litt fra hvor man skal. Jeg skal på abc og der må vi ta med klær til baby for alle dagene, mens andre steder får man låne tøy så vidt jeg har skjønt. Et tips er å hamstre vareprøver av div shampo, kremer o.l. Jeg har gjort det i forkant, så nå har jeg en knøt liten toalettmappe; shampo og diverse andre remedier tar jo fort opp unødvendig mye plass. Ellers har jeg pakket: - truser - sokker - amme-bh - amme-topper - tykke sokker og ullstilongs (ELSKER å daffe i stilongs! Sexy - I know!) Det er alt jeg tar med meg av tøy til meg; kommer til å reise inn i treningsbukse og hettejakke (praktisk med jakke når man skal amme..) og vi skal tross alt bare være der i to netter, så det jeg klarer meg den korte tiden uten å bytte bukse/genser. Skulle jeg være så uheldig å blø eller noe på buksen, får sambo heller hente ny til meg hjemme.. Av toalettsaker har jeg tatt med: - shampo/balsam/kroppssåpe (alt i minipkn.) - a-krem (bruker den i ansiktet, på hender, brystvorter og på baby om det trengs) - lipsyl - nesespray (VIKTIG for meg ihvertfall - er sååå tett om gangen, og så vidt jeg har forstått er pustingen ganske viktig under fødsel, og da er det en fordel med pasasje i snuten så man ikke kveles) - litt sminke - amme-innlegg + melkeoppsamler I tillegg er det baby sin bag: klær kluter bamse teppe Andre ting: mobil og lader kamera og lader penn og noe å skrive i Tror dett var dett - har forsøkt å ta med minst mulig, men den er og blir for liten den baggen, uansett
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Og selvsagt helsekort og dessuten salte kjeks og to flasker energidrikk+en flaske vann.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Mobil-lader!! Hehe, dette var det jeg savnet mest sist gang. Ellers pakket jeg ikke stort, for mamma og stefaren min ordnet sammen en masse greier når de kom oppover. De satt på gangen og ventet noen timer kan du si :-). Fikk låne det meste som var nødvendig på sykehuset. Man blir jo der noen dager, så jeg regner med at samboeren min kommer til å fikse de tingene babyen trenger til hjemreisen i løpet av den tiden vi er der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå